اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مابه‌التفاوت قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ادامه پرداخت مابه‌التفاوت دو ماهه قانون ارتقای بهره‌وری در سال جاری به پرستاران این استان خبر داد.

مابه‌التفاوت قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پرستار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به نهادینه کردن ارتقای بهره‌وری در سطح کشور تلاش‌های وزیر بهداشت و دفتر پرستاری و معاونت درمان وزارتخانه، اظهار داشت: پرستار و ماما اقشار پرتلاش و جزئی از سرمایه‌های بی‌ادعای وزارت بهداشت و درمان هستند که جامعه از تلاش خالصانه و ایثارگرانه آنها بسیار سود برده است.

وی با بیان اینکه پرستاران جهادگران عرصه سلامت هستند، افزود: تمام تلاش مسئولان در راستای ایجاد رضایت‌مندی مبنی بر پرداخت مطالبات و ارتقای بستر بالین برای افزایش رفاه و انگیزه این قشر است.

این مسئول به اهمیت گستردگی عملکرد اداره پرستاری و مامایی در گیلان اشاره کرد و گفت: از آنجا که حرفه پرستاری از یک حیطه وسیع خدمات‌دهی با بیشترین نیروی انسانی 60 درصد در سطح درمان، آموزش و بهداشت برخوردار است، باید با پشتوانه مدیریت در برنامه‌ریزی اهداف خود به طور مستقل عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا رشد درجه تحصیلی و تخصصی شدن پرستاری و ارتقای سطح آموزش از نشانه‌های بارز آن محسوب می‌شود، ابراز کرد: با تلاش‌های بسیار اداره پرستاری و مامایی گیلان توانست با شایستگی تمام درجه مدیریت پرستاری را زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی کسب کنند.

بهبودی از ادامه پرداخت مابه‌التفاوت دو ماهه قانون ارتقای بهره‌وری برای پرسنل پرستاری مامایی بالین در سال جدید خبر داد و گفت: قانون ارتقای بهره‌وری از هدف با ارزشی برخوردار بوده و برای تجدید قوا و تمدید انرژی پرستاران در نظر گرفته شده است.

وی، خاطرنشان کرد: در سال جدید سعی بر این است تا در تخصیص نیرو به مراکز مجوز گرفته شود و جذب نیروی پرستار، بیهوشی، اتاق عمل، ماما و کمک بهیار به صورت قراردادی و حتی استخدام در سال جدید مانند سال‌های قبل صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای قانون را الزامی خواند و اذعان داشت: ما نیز در سطح دانشگاه اجرای کامل قانون را در سطوح مراکز دولتی با تلاش ویژه مسئولان پرستاری و همکاری بی‌شائبه پرستاران و ماما در گردش داریم و با پرداخت مابه‌التفاوت دو ماهه قانون ارتقای بهره‌وری بنای اجرای دقیق این قانون را در سال 91 داریم.

وی به بازسازی بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان اشاره کرد و افزود: ارتقای این مراکز در ارتقای سطح کیفیت بهداشت و درمان استان تاثیر دارد.

بهبودی درباره احداث بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های گیلان تصریح کرد: در سال 90 تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در استان از 32 تخت به 100 تخت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز جراحی قلب و عروق در کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان جزو پیشرفته‌ترین مراکز ارتوپدی و تعویض مفاصل در کشور نیز محسوب می‌شود.

این مسئول به احداث 13 بیمارستان در گیلان اشاره کرد و گفت: 21 خانه بهداشت در گیلان نیز در هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بر توجه جدی تحصیلات تکمیلی ویژه پرستاران تاکید کرد و افزود: آموزش تکنیک‌های نوین به پرستاران برای ارتقای کار در عمل‌های جراحی جدید ضرورت دارد.

بهبودی با بیان اینکه هرگونه ارتقای خدمات آموزشی و بهداشتی در استان نشان دهنده توجه ویژه به سلامت جامعه است، اظهار کرد: استاندارد سازی محل استراحت پرسنل پرستاری و مامایی در محیط کار و نیز ارتقای بخش‌های ویژه در بیمارستان‌ها در ارتقای سلامت جامعه تاثیر دارد.

وی با اشاره به ارتقای بخش‌های دیالیز، پاتولوژی و آی‌سی‌یو در بیمارستان رازی رشت، تصریح کرد: ساخت دانشکده دندانپزشکی در سایت دانشگاهی لاکان یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی رشته دستیاری دندانپزشکی در سال جدید در گیلان خبر داد و ابراز کرد: سال گذشته مجوز تاسیس دانشکده داروسازی در گیلان اخذ شد که امسال به دنبال اخذ مجوز برای پذیرش و جذب دانشجو در این رشته نیز هستیم.

وی، توسعه کتابخانه و مسجد در سایت دانشگاهی لاکان را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول