اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مراکز درمانی استان با مشکل کمبود نیروی پرستار مو‌اجه هستند.

مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، پرستاران را از ارزشمندترین ارکان نظام سلامت عنوان و اظهار کرد: باید اقداماتی برای جبران زحمات این قشر از جامعه انجام شود.

وی با اشاره به تصویب قانون ارتقای نظام بهره‌وری در کشور افزود: تصویب این قانون از جمله اقدامات مناسب در کاهش مشکلات قشر پرستار در جامعه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاهش ساعات ارائه خدمت را از جمله موارد در نظر گرفته شده برای پرستاران اعلام کرد و گفت: این اقدام به توجه به اینکه ارائه خدمات تحت تأثیر ساعات اضافه‌کاری قرار گرفت می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی از دیگر موارد شاخص در قانون ارتقای سلامت را کاهش ساعات ارائه خدمت با توجه به سنوات سابقه کار عنوان کرد.

سروری از آغاز اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در استان زنجان خبر داد و گفت: این قانون از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اجرا می‌شود.

وی کمبود پرستار را از مشکلات اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در استان زنجان دانست و تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درصدد استفاده از مکانیزم‌های خاص برای کاهش مشکلات اجرای این قانون هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای سطح تحصیلات پرستاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز برنامه‌های برای اعزام پرستاران برای تحصیل در مقطع phd پرستاران استان دارد.

وی با اشاره به وجود مقطع کارشناسی‌ارشد پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه کرد: مسئولان این دانشگاه پی‌گیر راه‌اندازی مقطع تحصیلی phd هم هستند.

سروری از اعزام پنج دانشجو برای تحصیل در مقطع دکترای پرستاری به یکی از دانشگاه‌های تهران خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره میزان کمبود کادر پرستار در سطح استان زنجان گفت: با اجرای قانون ارتقای بهره‌وری یک سوم از ظرفیت نیروی پرستاری مورد نیاز در سطح استان زنجان خالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت آموزشی دانشکده‌های پرستاری استان جواب‌گوی نیازهای استان زنجان نیست، اضافه کرد: دو دانشکده پرستاری فعال در استان سالانه توان جذب 70 دانشجو را دارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک کشوری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده احتمالاً این دانشگاه در پایان برنامه پنجم کشور تبدیل به تیپ یک شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول