اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عسگراولادی:

80 درصد مجلس نهم اصولگرا هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه مجلس نهم اصولگراتر از مجلس هشتم خواهد بود گفت: بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم اصولگرا هستند.

80 درصد مجلس نهم اصولگرا هستند

حبیب‌الله عسگراولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر به دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: امام (ره) نوع حکومت در نظام اسلامی را جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش فرمودند.

وی، نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر اسلام عنوان کرد و افزود: محتوای نظام اسلام و شکل آن جمهوری است.

عسگراولادی با بیان اینکه حکومت جمهوری آخرین دستاورد بشر در امر حکومت است، خاطرنشان کرد: حکومت‌های موروثی، استبدادی، قبیله‌ای و عشیره‌ای دیگر جایگاهی بین ملت‌ها ندارند.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد حکومت را نماینده تمام اقشار مردم دانست و تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی در 33 سال تاسیس جمهوری اسلامی در کشور ایجاد شده است.

وی جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری مطلق خواند و گفت: نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد.

عسگراولادی تمام ارکان جمهوری اسلامی را انتخابی توصیف کرد و گفت: حتی رهبری و ولایت نیز در نظام جمهوری اسلامی انتخابی است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان انتخاب رهبر را دو مرحله‌ای ذکر کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس یک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم برای انتخاب رهبر ابتدا خبرگان را انتخاب می‌کنند و پس از آن مجتهدان جامع‌الشرایط در مجلس خبرگان، رهبر را انتخاب می‌کنند.

عسگراولادی با تاکید براینکه مردم‌سالاری دینی و دمکراسی به معنای اسلامی آن به طرف کمال در حرکت است، یادآور شد: نمایندگان مجلس خبرگان پس از اجلاس اخیر خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ابراز داشتند که ما آنچه یافته‌ایم رهبری در جایگاه خود قرار دارد و این امر تاییدی بر انتخاب قبلی آنها بوده است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با اشاره به ترکیب نمایندگان در مجلس نهم خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم که در مرحله نخست انتخاب شدند و کسانی که به مرحله دوم راه یافتند، اصولگرا هستند.

وی، مجلس هشتم را اصولگرا نامید و افزود: مجلس نهم اصولگراتر از مجلس هشتم است.

عسگراولادی تصریح کرد: ارزیابی بنده این است کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند در شرایطی هستند که بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس نهم را اصولگرایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول