اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پرستاران نیازمند توجه جدی‌تر نمایندگان مجلس هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون قوانین خوبی در مورد اصلاح وضعیت شغلی پرستاران مورد تصویب قرار گرفته اما با توجه به نوع کار و سختی مسئولیت‌های پرستاری، پرستاران نیازمند توجه جدی‌تر نمایندگان مجلس هستند.

پرستاران نیازمند توجه جدی‌تر نمایندگان مجلس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از واحد ارتباطات رسانه‌ای دفتر ارتباطات مردمی نمانیده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ارسلان فتحی‌پور همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در دیدار با جمعی از پرستاران منطقه ارسباران اظهار کرد: پرستاران به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بیماران درک بهتری از وضعیت جسمانی و روانی آنها داشته و به همین میزان نیز در معرض فشارهای روحی و روانی قرار دارند اما متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولان و متولیان امر سلامت هستند.

وی افزود: هر چند تاکنون قوانین خوبی در مورد اصلاح وضعیت شغلی پرستاران مورد تصویب قرار گرفته است اما با توجه به نوع کار و سختی مسئولیت‌های پرستاری به نظر می‌رسد پرستاران نیازمند توجه جدی‌تر نمایندگان مجلس باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکل پرستاران پیرامون موضوع بازنشستگی، یاد‌آور شد: پرستاران با 25 سال سابقه به علت این که نمی‌توانند پاداش سنوات کار خود را بگیرند بازنشسته نمی‌شوند و این مسئله موجب شده که برخی از این پرستاران با بیماری‌های جسمی روبه‌رو شوند.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس تصریح کرد: با توجه به اشراف کامل مجلس بر مشکلات نظام سلامت، این آمادگی وجود دارد تا نسبت به تصویب هر طرح و لایحه که پیامد آن ارتقاء این بخش و فراهم آوردن بستر مناسب برای ارائه خدمات برای عزیزان فعال در این عرصه از جمله افزایش حقوق، کاهش ساعات کاری، تعرفه‌گذاری خدمات درمانی، استخدام پرستاران و غیره باشد اقدام کند.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: پرستاری از جمله مشاغل سختی است که علاوه بر جسم، روح شاغلان خود را نیز درگیر می‌کند و بنابراین در تمام دنیا پرستاران مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند و از حمایت‌های اجتماعی خاصی برخوردار می‌شوند چون اصطلاحا این حرفه از مشاغلی است که فرسودگی شغلی بالایی دارد.

این نماینده مجلس گفت: حضرت زینب(س) الگوی همه جامعه بشری بوده و ظلم‌ستیزی او برای تمام زنان و مردان مجاهد دنیا درسی بزرگ محسوب می‌شود.

فتحی‌پور گفت: روز میلاد وی به عنوان روز پرستار نامگذاری شده تا این قشر ارزشمند جامعه صبوری، عطوفت و دلسوزی را از آن اسوه حقیقی انسانیت بیاموزند.

انتهای پیام/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول