اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بنایی:

رئیس مجلس جایگاهی دیپلماتیک دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اظهار نظر ریاست قوه مقننه که شخصیتی شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی بوده، فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری دستگاه دیپلماسی است.

رئیس مجلس جایگاهی دیپلماتیک دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی با تاکید بر جایگاه برتر رئیس مجلس در حوزه سیاست داخلی و خارجی، اظهار داشت: اظهار نظر شخصیتی در تراز آقای لاریجانی که هم در مسائل داخلی صاحب‌نظر بوده و هم در سطح بین المللی شخصیتی کاملاً شناخته شده است قطعاً بر سیاستمداران منطقه تأثیر گذاشته و اثرات راهبردی خواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راهگشا بودن نظرات رئیس مجلس در سطح ملی و فراملی بیان داشت: وی چه زمانی که در سمت ریاست شورای عالی امنیت ملی بود و چه اکنون که در سمت رئیس قوه مقننه کشور قرار دارد همواره با اظهار نظرهای سنجیده مسائل کشور را پیش برده است.

وی اظهار نظر رئیس مجلس را نوعی فرصت سازی برای دستگاه دیپلماسی خواند و گفت: وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی می‌تواند با استناد به نظرات رئیس مجلس در مذاکرات آینده ایران با سایر کشورها شرکت کرده و دست پر از مذاکرات بیرون آید.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس هشتم تأکید کرد: ورود رئیس مجلس چه در موضوعات داخلی و چه مباحث خارجی همواره برای کشور فرصتی مغتنم بوده که دستگاه دیپلماسی می‌تواند از آن به بهترین نحو بهره بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با تأکید بر جایگاه برتر رؤسای قوا افزود: رؤسای قوا به دلیل قرار گرفتن در جایگاه بالاترین صلاحیت برای اداره کشور و تنظیم کننده روابط، از این حق برخوردارند که راجع به نحوه ارتباط ایران با سایر کشورها اظهارنظر کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر جایگاه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل جایگاه مردمی مجلس و نگاه ویژه‌ای که در دنیا به تصمیمات مجلس وجود دارد به طور طبیعی هر اظهار نظری از سوی رئیس مجلس به عنوان برآیند تفکر آحاد ملت از جایگاه قابل قبولی برخوردار بوده و می‌تواند برای دستگاه دیپلماسی نقشی تعیین کننده داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط ایران و ترکیه گفته است که اظهارات اشخاص مختلف در دو کشور نباید بر روابط راهبردی ایران و ترکیه تاثیر منفی بگذارد و مواضع رسمی مسئولان ذیربط باید ملاک ارزیابی و عمل قرار گیرد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول