اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای:

خودفروختگان مجلس ششم در بحث هسته‌ای، نظام را زیرسئوال بردند

خبرگزاری فارس: معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای گفت: برخی خودفروختگان مجلس ششمی در بحث انرژی هسته‌ای به نظام تهمت زدند و ایران را به پنهان‌کاری در این‌باره متهم کردند.

خودفروختگان مجلس ششم در بحث هسته‌ای، نظام را زیرسئوال بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر مسعود اخوان‌فرد در یادواره شهدای هسته‌ای شهرستان شوشتر در مسجد علامه شیخ شوشتری اظهار داشت: برخی خودفروختگان در مجلس ششم به نظام جمهوری اسلامی تهمت‌هایی زدند که تا آن زمان آمریکا جرأت چنین تهمت‌هایی را به نظام جمهوری اسلامی پیدا نکرده بود.

وی افزود: برخی افراد در مجلس ششم حرف‌هایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اسلامی زدند که آمریکا نیز نمی‌توانست آن حرف‌ها را بزند و به این دلیل بحث هسته‌ای ایران وارد فاز‌های کش مکش شد.

* انرژی هسته‌ای داروی درد بیماری‌ها

این استاد دانشگاه گفت: بسیاری از بیماری‌ها در ایران در حال حاضر با این فناوری معالجه می‌شود و به این دلیل دشمن می‌خواهد که ایران این فناوری را نداشته باشد.

اخوان‌فرد تأکید کرد: در شرایط کنونی در ایران اسلامی بیش از یک میلیون نفر با این فناوری در حال مداوا هستند و به این دلیل این فناوری جایگاه خود را در طب ایران باز کرده است.

وی با اشاره به استفاده از این فناوری در بخش بهداشتی گفت: این فناوری در بخش تشخیص بیماری‌های دشوار و معالجه‌ آنها استفاده می‌شود و ایران حاضر نیست که استفاده از این فناوری را کنار بگذارد.

* استفاده گسترده از فناوری هسته‌ای در ایران شگفت‌انگیز است

اخوان‌فرد درباره استفاده‌های دیگری که از این فناوری صلح‌آمیز در ایران اسلامی می‌شود، گفت: در شرایط کنونی در بخش کشاورزی پس از به بار نشستن گندم با وزیدن بادی تند خوشه‌ها می‌ریزد و ثمر از بین می‌رود ولی با فناوری هسته‌ای در این باره با طراحی گندم‌هایی با خوشه‌های کوتاه این مشکل برطرف شده است.

معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به دیگر استفاده‌های این فناوری تأکید کرد: در شرایط کنونی در افزایش تولید گندم، برنج و... در ایران از این فناوری استفاده می‌شود و دشمن از ترس اینکه این علم از انحصار آنها خارج شود با ایران سره جنگ گذاشته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: در شرایط کنونی برای نگهداری میوه برای فصول دیگر سال در انبارها و تولید مرکبات بدون هسته نیز در بخش کشاورزی از این فناوری استفاده می‌شود.

* بازرس‌نماها اطلاعات را لو دادند

معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به اینکه ایران در حفاظت از دانشمندان خود بسیار تلاش می‌کند، افزود: برخی از بازرس‌نماهایی که برای بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران به کشور سفر کردند اطلاعات دانشمندان ایرانی را لو داده و مقدمات ترور آنها را فراهم کردند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ایران سنینی بین27 تا35 دارند و این نشان از جوان بودن این علم در ایران دارد.

اخوان‌فرد تأکید کرد: دشمن تلاش دارد تا با ایجاد ترس بین دانشمندان ایران این فضا را بسته نگهدارد ولی جوانان ایران اسلامی از این اقدام استکبار جلوگیری کردند.

* همه راه‌ها را رفته‌ایم

وی با اشاره به تاریخچه فناوری هسته‌ای در ایران گفت: راه اعتمادسازی را رفته‌ایم به نوعی که همه فعالیت‌های خود را در این باره تعطیل کردیم.

اخوان‌فرد خاطر نشان کرد: در روزهای اعتمادسازی بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ایران با گریه محل کار خود را ترک می‌کردند زیرا اجازه فعالیت در محل کار خود را نداشتند.

معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای تأکید کرد: دشمن نیز همین را می‌خواست که برای رسیدن ایران به فناوری هسته‌ای زمان هرز برود.

* مقاومت جواب داد

وی تأکید کرد: زمانی کشورهای استکباری اجازه داشتن پنج سانیوفیوژ را به ایران نمی‌داد ولی ایران پس از صدور نخستین قطع‌نامه شورای امنیت تعداد پنج سانیوفیوژ را به 164 رساند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن با صدور قطعنامه1727 تلاش خود را در راستای فشار بر ایران زیاد کرد ولی ایران164 سانیوفیوژ را به3 هزار عدد افزایش داد.

اخوان‌فرد افزود: پس از تصویب قطعنامه 1747 شورای امنیت ایران اسلامی از تولید محدود به تولید انبوه اورانیوم گام نهاد و موفقیتی تازه کسب کرد.

معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای خاطر نشان کرد: با تصویب قطعنامه 1803 ایران سه نسل از سانیوفیوژ را در ایران راه‌اندازی کرد و دشمن از مقابله مأیوس شد.

وی تأکید کرد: با تصویب قطعنامه 1835 در شورای امنیت ایران رسماً وارد حوزه لیزر در بخش فناوری هسته‌ای شد و چرخه سوخت و این فناوری را به طور کامل به دست آورد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول