اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

تولید ملی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تحقق تولید ملی که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به این نام مزین شده است را نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی عنوان کرد.

تولید ملی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم بعد از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی برای تحقق شعار سال جدید اظهار داشت:‌ اگر این شعار را به مفهوم عام قضیه بگیریم، وظیفه تمام بخش‌ها و مردم بوده تا این خواست رهبری را اجابت کنند.

وی افزود: اگر تولید به وجه خاصی باشد، طبیعتاً به حوزه تولید بازگشته و باید این بخش مورد توجه قرار بگیرد.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه باید در حوزه مردم، حاکمیت و تولیدکنندگان برنامه‌ریزی لازم به منظور تحقق تولید ملی انجام شود، تصریح کرد: آنچه که مهم است فرهنگ‌سازی در این زمینه بوده تا با ارائه نظرهای مختلف، این فضا را به سمت کاربردی شدن سوق داده تا منجر به برنامه‌های اجرایی در این زمینه شود.

استاد دانشگاه‌های بجنورد هم در این نشست گفت: اگر قرار است در بخش تولید موفقیت کسب کنیم، نیازمند اصلاح و خودشناسی بوده و باید هویت خود را بیش از پیش بشناسیم.

مصیب سامانیان اظهار داشت:‌ ما عموماً مصرف‌کنندگان خروجی تکنولوژی هستیم و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال‌ها از سال 73 از سوی رهبر معظم انقلاب آن طور که شایسته بوده جدی گرفته نشده است، افزود: اطلاع کافی از بازار مشاغل نداشتن یکی از اشکالات برنامه ریزی است.

سامانیان ایجاد مراکز شغلی را یکی از الزاماتی دانست که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد و با ایجاد مجتمع‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ها را بیشتر فعال کرده تا در بخش تولیدات به نکات خوبی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه بستر توسعه فرهنگ است، گفت: اگر بتوانیم بستر جامعه را درست هدایت کنیم، در سایر بخش‌ها نیز بهتر نتیجه خواهیم گرفت.

استاد دانشگاه‌های بجنورد با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کاری صورت بگیرد باید به واژه تولید صرفاً توجه نکرد، افزود: در این زمینه باید استراتژی‌های آن موضوع مورد توجه قرار گرفته تا در آخر سال به یک نتیجه مثبت برسیم.

کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی هم توجه به مقوله فرهنگ برای تحقق نام‌گذاری امسال را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه تولید ملی آنچه که مهم بوده بحث فقر فرهنگی است، از این رو نخستین برنامه اساسی در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود.

محمد جنتی داشتن نگاه فرهنگی به این مقوله را با اهمیت خواند و اظهار داشت: ترویج و تبلیغ استفاده از کالای تولید داخل، برای رونق اقتصادی کشور امری ضروری است.

کارشناس فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری در تمام زمینه‌ها باید نصب العین مردم و مسئولان قرار بگیرد، گفت: استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک اولویت باید جنبه عمومی پیدا کند.

علی‌اکبر داوری بر ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی از سوی تولید کنندگان برای تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای استفاده از کالای ایرانی را در این راستا مورد تاکید قرار داد و افزود: باید حقوق مصرف‌کنندگان در تولیدات مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از فعالان فرهنگی خراسان شمالی هم استفاده از تجربیات کشورهای موفق دنیا مثل چین را در حوزه اقتصادی و تولید برشمرد و گفت: حمایت دولت از سرمایه‌گذاران در این کشورها سبب رشد و توسعه تولیدی و اقتصادی این کشورها شده است.

احسان سیدی‌زاده تصریح کرد: اگر حمایت دولت از این بخش‌ها به نحو مطلوب در کشور محقق شود، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر تولیدات داخلی و رونق این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول