اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی:

ایران الگویی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به دنیا ارائه می‏کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ایران در زمینه مسائل هسته‌ای به خودکفایی می‏رسد و الگویی از دانش صلح‏آمیز هسته‌ای به دنیا ارائه می‏کند.

ایران الگویی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به دنیا ارائه می‏کند

بهروز جعفری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با روند پیشرفت‏های هسته‌ای در سال‏های اخیر اظهار داشت: بعد از به روی کار آمدن دولت نهم و دهم و با توجه به مقاومت‏های دولت و مردم در مورد مسائل هسته‌ای و اینکه خواسته دولت و مردم خواسته به حقی بود، به موازات آن متخصصان کشور در این زمینه تلاش مجدانه کردند.

وی در مورد تحریم‏های صورت گرفته در مورد ملت ایران در زمینه مسائل هسته‌ای گفت: با توجه به اینکه از نظر مواد اولیه و دانش هسته‌ای در تحریم بودیم با تأکید رهبر انقلاب مراحل پیشرفت هسته‏ای را طی کردیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در مورد سوخت هسته‌ای و اورانیوم غنی شده و مصارف آنها هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نداریم.

وی در ارتباط با دشمنان نظام تأکید کرد: بومی شدن دانش هسته‌ای ما دشمنان نظام را برآشفته کرده است و کشور ما در زمینه تأمین سوخت راکتورهای اتمی و اورانیوم که مصارف پزشکی و کشاورزی دارند به خودکفایی رسیده‏ است.

جعفری با اشاره به چگونگی رسیدن به این خودکفایی اضافه کرد: رسیدن به این خودکفایی نتیجه مقاومت، فشار و خودباوری متخصصان کشور بود و در این زمینه روند رو به جلویی داشتیم و در حال حاضر در زمینه مسائل صلح‏آمیز هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم.

وی در مورد عملیاتی شدن خلع سلاح هسته‌ای کشورهای دنیا تصریح کرد: دنیا باید از گزینه‌ای برخورد کردن در این مورد بپرهیزد و برای خلع سلاح باید یکسان عمل کرد و اعتمادسازی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر باید کشوری عاری از سلاح هسته‌ای باشد کل دنیا نیز باید از سلاح هسته‌ای عاری باشد و لازمه این امر این است که تغییری در ساختار سازمان‏های بین‏المللی ایجاد شود و عدالت هسته‌ای در کل دنیا برقرار شود.

وی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای تأکید کرد: با ترور دانشمندان هسته‌ای، سرمایه‏های عظیمی از ما گرفته شد، اما اراده ما را تقویت کرد و با رفتن یک دانشمند هسته‌ای، ده‌ها دانشمند دیگر در این زمینه تربیت شدند.

جعفری در پایان در مورد آینده ایران هسته‌ای اظهار داشت: کشور ایران در زمینه هسته‌ای به خودکفایی می‏رسد و الگویی از دانش صلح‏آمیز هسته‌ای به کل دنیا ارائه می‏کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول