اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

بسیاری از مشکلات با تولید ملی ‌‌برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: اصلی‌ترین مفهوم شعار تولید ملی، استقلال اقتصادی است که با تولید ملی بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

بسیاری از مشکلات با تولید ملی ‌‌برطرف می‌شود

عباس اقبال امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: تولید ملی از مهم‌ترین بخش‌های جهاد اقتصادی است که با تحقق آن بخش مهمی از جهاد اقتصادی محقق می‌شود.

وی افزود: با تولید ملی بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل تورم، بیکاری و اشتغال حل و اقتصاد کشور شکوفا می‌شود.

اقبال تصریح کرد: به طور یقین رسیدن به تولید مطلوب چیزی نیست که در طول یکسال تحقق یابد و اصولاً جهت‌دهی‌های مقام معظم رهبری در هر سال مخصوص یک سال خاص نیست.

فرماندار فردوس یادآور شد: باید امکانات کشور را در راستای تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیج کرد تا در پایان سال جهش بزرگی در این رابطه داشته باشیم.

وی گفت: برای حمایت از تولید ملی باید بین دولت، مجلس، سرمایه‌گذاران و مردم همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد و هرکدام وظایف خاص خود را بر عهده داشته باشند.

اقبال افزود: مجلس باید با تصویب قوانین لازم در راستای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی اقدام و دولت نیز باید شرایط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها را فراهم تا سرمایه گذار مجبور نباشد برای کار تولیدی راه‌های طولانی را طی کند.

فرماندار فردوس حذف بوروکراسی موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران، در نظر گرفتن سیاست تشویقی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را از جمله وظایف دولت برای حمایت از تولید ملی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران با احساس مسئولیت ملی باید سرمایه‌های خود را در داخل کشور و در جهت تقویت تولید ملی سرمایه‌گذاری و با بالابردن استاندارد در تولیدات و خدمات پس از فروش رضایت مردم را کسب و مردم نیز با مصرف تولیدات داخلی از تولید ملی پشتیبانی کنند.

اقبال فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای داخلی، ایجاد روحیه خودباوری در تولیدکنندگان داخلی، تجدید نظر در قوانین دست و پاگیر مرتبط، تولید و سرمایه‌گذاری، حمایت از بخش‌های تولیدی بخصوص صنعت و کشاورزی را از جمله سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار امسال برشمرد.

فرماندار فردوس یادآور شد: اختصاص یارانه تشویقی، بالابردن تعرفه های گمرکی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، بالابردن استاندارد کالا و برخورد قاطعانه با تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت، حمایت از صادرات تولیدات غیرنفتی، بالابردن بهره‌وری در همه مراحل تولید نیز از دیگر سیاست‌های اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول