اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نظارت دامپزشکی استان زنجان صورت گرفت

تولید 5 هزار تن گوشت دام در سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 849 تن گوشت دام اعم از گاو، گوسفند و بز با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان تولید شده است.

تولید 5 هزار تن گوشت دام در سال گذشته

محمدرشید کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به منظور ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه و تامین بهداشت فرآورده‌های خام دامی و افزایش سطح امنیت غذایی در جامعه برنامه‌های کنترل، نظارت و پیشگیرانه در سطح استان انجام گرفته که در این راستا با نظارت کارشناسان این اداره کل در سال گذشته 22 هزار و 619 رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های دام سطح استان زنجان کشتار شده است.

وی حاصل کشتار 22 هزار و 619 رأس دام کوچک شامل گوسفند و بز را در استان زنجان تولید 427 هزار و 724 کیلوگرم گوشت گوسفند و بز اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تعداد گاو و گوساله‌های کشتار شده سال گذشته را در سطح کشتارگاه‌های استان زنجان 21 هزار و 119 رأس اعلام و اضافه کرد: از این تعداد گاو و گوساله کشتار شده مقدار 4 میلیون و 421 هزار و 853 کیلوگرم گوشت گاو و گوساله در استان تولید شده است.

وی با اشاره به نظارت‌های انجام شده در بخش بهداشت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های دام استان زنجان تصریح کرد: در سال گذشته در حدود 36 هزار و 311 کیلوگرم از گوشت‌های تولید شده به دلیل غیر بهداشتی بودن ضبط و معدوم شده است.

کرمی از کنترل و نظارت مراکز عرضه گوشت استان زنجان توسط کارشناسان دامپزشکی خبر داد و گفت: در سال گذشته 19 هزار و 389 مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه گوشت انجام شده است.

وی از برخورد با 446 مورد تخلف در واحدهای عرضه و نگهداری گوشت در سطح استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده 15 مورد از متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: در سال گذشته با بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان 11 هزار و 163 کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی برای کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تامین بهداشت فرآورده‌های دامی و افزایش سطح سلامت جامعه اضافه کرد: برنامه‌های متنوع آموزشی، مراقبتی، پیشگیری و کنترلی خاصی در این زمینه تدوین و اجرا شده است که در سال جاری هم ادامه می‌یابد.

کرمی جمعیت گاو و گوساله را در استان زنجان 150 هزار رأس اعلام کرد و گفت: این ظرفیت تولید برای گاو و گوساله در واحد‌های دامداری صنعتی و همچنین سنتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان حدود یک میلیون و250 هزار رأس گوسفند و بز وجود دارد افزود: این تعداد گوسفند و بز به صورت سنتی در استان پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول