اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

تولید 10 هزار تن گوشت در آزادشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر از تولید 10 هزار تن گوشت در این شهرستان خبر داد.

تولید 10 هزار تن گوشت در آزادشهر

حبیب‎الله بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این شهرستان با این میزان تولید گوشت در سال 1390 و عرضه آن به بازار حدود پنج درصد از کل تولید گوشت استان گلستان را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: از این مقدار گوشت تولید شده یک هزار و 245 تن گوشت قرمز و 8 هزار و 800 تن هم گوشت سفید را شامل می‎شود که بخشی از آن در سطح شهرستان و استان مصرف شده و بخشی هم برای عرضه در بازار کشوری به سایر استان‎های فرستاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر تعداد دام سنگین شهرستان آزادشهر را 18 هزار و 100 رأس و تعداد دام سبک شامل گوسفند، میش و بز را 60 هزار رأس اعلام کرد و ادامه داد: بالغ بر 2 هزار و 200 تن سبوس یارانه‎ای بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پنج واحد صنعتی جمع‎آوری شیر در سطح استان فعال است که در سال جاری اقدام به جمع‎آوری 18 هزار تن شیر سالم و بهداشتی از 13 واحد دامداری صنعتی و 680 گاو اصیل کرده‎اند.

بذرافشان با اشاره به فعالیت 145 زنبورستان در سطح شهرستان تعداد کلنی موجود در سطح شهرستان را 6 هزار و 221 کلنی اعلام کرد و از فعالیت 33 واحد مرغداری در سطح شهرستان با ظرفیت 985 هزار قطعه جوجه خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر جوجه‎ریزی سال 1390 تا به امروز را 330 هزار قطعه اعلام کرد و اذعان داشت: تا پایان سال هم 350 هزار قطعه جوجه‎ریزی در سطح مرغداری‎های منطقه خواهیم داشت.

وی تعداد واحدهای مرغداری که از گاز شهری بهره‎مند شده‎اند را 9 واحد اعلام کرد و متذکر شد: عملیات گازرسانی به پنج واحد دیگر هم آغاز شده است، ضمن اینکه چهار واحد مرغداری دیگر با ظرفیت 60 هزار تن در حال ساخت بوده که به زودی به بهره‎برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول