اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه خبر داد

تولید سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه 16 هزار و 750 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

تولید سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین، مرتضی قاسمی امروز در مراسم جشن عشایری که به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قصرشیرین برگزار شد، گفت: 14 هزار خانوار عشایری در استان  کرمانشاه سالانه 16 هزار و 750 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی افزود: عشایر استان کرمانشاه با داشتن یک میلیون و 500 هزار واحد دامی همچنین سالانه 600 تن روغن حیوانی و هزار و 650 تن انواع الیاف را تولید می‌کنند.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: آب‌رسانی به عشایر استان با 30 دستگاه کامیون تانکر‌دار روزانه 2 هزار متر مکعب بین 7 هزار خانوار در بیش از 100 نقطه گرمسیری استان انجام می‌شود و کار مرمت و نگهداری راه‌های عشایری به طول 200 کیلومتر در سال جاری انجام شده است.

در ادامه این مراسم فرماندار قصرشیرین گفت: توجه به مناطق محروم و روستایی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

حسین پروین افزود: پیشرفت و توسعه روستایی و عشایری و مناطق محروم پس از انقلاب به ویژه در دولت‌های نهم و دهم مورد توجه بوده به طوریکه رئیس جمهور توجه خاصی به مناطق محروم و عقب افتاده داشته و به مسئولان تاکید کرده شرایطی را در این مناطق و روستاها فراهم کنند تا روستاییان بتوانند از همان خدماتی که شهروندان استفاده می‌کنند، بهره‌مند شوند.

وی گفت سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه یکی از روزهای به یادماندنی است که در نتیجه این سفر پرخیر و برکت بیش از 40 مصوبه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان در قصرشیرین به تصویب رسید.

پروین تصریح کرد: قصرشیرین با داشتن دو مرز رسمی قطب اقتصادی کشور است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه یک میلیارد و 465 میلیون دلار انواع کالا از مرزهای این شهرستان به عراق صادر شد.

وی همچنین گفت: در بخش کشاورزی و به برکت نظام جمهوری اسلامی با بهره‌برداری از سدهای شهرستان بیش از 95 درصد اراضی دیم این شهرستان به آبی تبدیل می‌شود که خود یک تحول عظیم در منطقه است.

تجلیل از خانواده‌های شهدای عشایری، مسابقه طناب‌کشی و اجرای موسیقی محلی هوره پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول