اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

تولید 69 هزار تن گوشت مرغ در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا پایان سال‌جاری با بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث مرغ گوشتی، تولید سالانه گوشت مرغ در این استان به 69 هزار تن در سال می‌رسد.

تولید 69 هزار تن گوشت مرغ در کردستان
ابراهیم حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر سالیانه 54 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغ گوشتی استان تولید می‌شود که تا پایان امسال با بهره‌برداری از واحدهای جدید مرغ گوشتی این میزان به 69 هزار تن در سال خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هم‌ اکنون 474 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 8 میلیون و 500 هزار قطعه در سال در کردستان وجود دارد، تصریح کرد:  10 واحد مرغ مادر به ظرفیت قریب به 240 هزار قطعه و  11 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت بیش از 400 هزار قطعه در این استان فعال است.
این مسئول ادامه داد: 380 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 8 میلیون قطعه، 9 واحد مرغ مادر و شش واحد مرغ تخمگذار دارای پروانه تأسیس شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر با 133 واحد مرغ گوشتی، پنج واحد مرغ مادر و یک واحد مرغ تخم‌گذار موافقت اصولی شده است.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: سه واحد پرورشی شترمرغ با ظرفیت 138 قطعه و دو واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 4 هزار و 500 قطعه در استان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک واحد پرورش شترمرغ در استان دارای پروانه تأسیس و با یک واحد هم موافقت اصولی شده است، تصریح کرد: با شش واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 18 هزار قطعه و یک واحد دیگر سه هزار قطعه‌ای نیز موافقت اصولی شده است.
حسن‌نژاد به وجود پنج کشتارگاه صنعتی طیور در این استان اشاره کرده و افزود: این کشتارگاه‌ها با ظرفیت 11 هزار قطعه در ساعت فعالیت می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: پنج کارخانه اختصاصی تولید خوراک طیور به ظرفیت 110 هزار تن در سال، یک واحد جوجه گوشتی با ظرفیت 2 میلیون قطعه در ماه و سه واحد ذرت خشک‌کنی نیز با ظرفیت 32 هزار تن در سال در زیر بخش طیور فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: 11 شرکت تعاونی مرغداران در شهرستان‌های استان در قالب اتحادیه مرغداران با بخش طیور مرتبط و همکاری دارند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول