اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نهبندان خبر داد

تولید سالانه 1600 تن گوشت مرغ در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان از تولید سالانه یک‌ هزار و 600 تن گوشت مرغ در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 1600 تن گوشت مرغ در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه صبح امروز در آیین افتتاح پروژه توسعه مرغداری گوشتی نهبندان اظهار داشت: با توسعه این واحد مرغداری ظرفیت آن از 10 هزار قطعه به 20 هزار قطعه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید از 13 تن به 26 تن در هر دوره یکی از اهداف توسعه و گسترش این واحد مرغداری به شمار می‌رود، تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی و سوخت از دیگر اهداف مهم توسعه این واحد محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ادامه داد: برای توسعه این واحد مرغداری گوشتی سالن تولید اتوماتیک یک ‌هزار و 200 مترمربعی احداث شده است و اشتغال‌زایی این واحد قبل از توسعه آن هفت نفر بوده ولی هم‌اکنون میزان اشتغال ایجاد شده 12 نفر است.

خیرخواه افزود: سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح مبلغ 900 میلیون ریال است که تمامی این اعتبار توسط متقاضی طرح تأمین شد.

وی اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بحث مرغداری‌ها و پرورش مرغ دارای جایگاه ویژه است و دولت نیز برای رفاه حال تولید کنندگان بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را تدارک دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان یادآور شد: این واحد مرغداری بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف سوخت مورد نیاز آن 40 درصد کاهش یافته یعنی از 50 هزار لیتر در سال به 30 هزار لیتر در سال رسیده است.

خیرخواه گفت: بعد از گسترش این واحد مرغداری و بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه برق این واحد با 25 درصد کاهش رو به ‌رو بوده است، بدین معنا که هزینه برق مصرفی سالانه این واحد قبل از هدفمندی یارانه‌ها 24 میلیون ریال بوده اما در حال حاضر به 18 میلیون ریال رسیده است.

وی از فعالیت 22 واحد مرغداری گوشتی فعال در این شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد واحد مرغداری گوشتی در سال یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی دارند.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان تصریح کرد: در این شهرستان سالانه مقدار یک میلیون و 600 تن گوشت مرغ تولید می‌شود که بیشتر این تولیدات به صورت مرغ زنده به سیستان و بلوچستان صادر می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول