اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

95 درصد ضریب خودکفایی در محصولات دامی / تولید 90 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ضریب خودکفایی در محصولات دامی بیش از 95 درصد است، گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز 90 درصد نیاز کشور را در حال حاضر تولید می‌کنیم.

95 درصد ضریب خودکفایی در محصولات دامی / تولید 90 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعادت‌الله عباسی صبح امروز در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت ریسک و طرح‌های کاهندگی خسارت در بخش دام و طیور که ویژه معاونان بهبود تولیدات دامی استان‌ها و مدیران ستادی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با توجه به اینکه در تولید این محصول به خودکفایی رسیده‌ایم، زمینه صادرات این محصول را فراهم کنیم.
وی افزود: در زمینه تولید شیر خام، ظرفیت ایجاد شده در کشور بیش از 10 میلیون تن است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: هر چند سال گذشته صادرات محصولات لبنی را داشتیم امسال نیز برنامه‌ریزهای لازم برای صادرات فرآورده‌های مربوط به شیر خام در دستور کار قرار گرفته است.
عباسی بیان داشت: تولید تخم مرغ نیز امسال به 750 هزار تن خواهد رسید در حالی که ظرفیت تولید این محصول تا یک‌ میلیون تن است که صادرات این محصول نیز انجام خواهد شد به طوری که سال گذشته 25 هزار تن تخم‌مرغ به خارج از کشور صادر شده است.
وی افزود: زمینه ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور  فراهم شده که با توجه به نیاز و امکانات موجود کشور، در حال حاضر یک ‌میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ضریب خودکفایی در محصولات دامی بیش از 95 درصد است، تصریح کرد: در زمینه تولید گوشت قرمز 90 درصد نیاز کشور را در حال حاضر تولید می‌کنیم که 10 درصد باقی‌مانده به دلیل خشکسالی‌های چند ساله و اتکای دام سبک به مرتع است.
وی اضافه کرد: از طریق ایجاد واحدهای صنعتی سعی در جبران این میزان کمبود در کشور داریم.
عباسی بیان داشت: افزایش راندمان ازطریق اصلاح ساختارها و تامین تجهیزات و امکانات و یا سازه‌ها برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، اصلاح تاسیسات دام و طیور با اعتبارات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به تولیدکنندگان از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که اجرایی شده است.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول