اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خبر داد:

تولید سالانه 6500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از تولید سالانه 6500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر خبر داد.

تولید سالانه 6500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی ابراهیمی عصر امروز در آیین استقبال از عشایر کوچ‌رو در دشتستان اظهار داشت: با سپری شدن فصل ییلاقی عشایر قشقایی استان بوشهر در استان‌های فارس، اصفهان و کهگلویه و بویراحمد شاهد استقرار قشلاقی در گستره‌ای به وسعت 650هزار هکتار از مراتع استان بوشهر هستیم.
وی افزود: پنج هزار و200خانوار عشایری ایل قشقایی معادل 30 هزار نفر، هشت ماه از سال را در این استان سپری می‌کنند.
مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیشترین جمعیت عشایری استان بوشهر در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیر، جم و دیلم استقرار می‌یابند.
ابراهیمی یادآور شد: عشایر استان از ایل قشقایی متشکل از پنج طایفه شش بلوکی، فارسیمدان، دره شوری، عمله و کشکولی بزرگ تشکیل شده که به شغل دامداری، کشاورزی و تولید صنایع دستی مشغول هستند.
وی جمعیت دام عشایر در این استان را 850 هزار راس دام برشمرد و اذعان داشت: تعداد دام عشایر بیش از نیمی از جمعیت دام استان بوشهر است.
ابراهیمی از تولید سالانه شش هزار و 500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر خبر داد و تصریح کرد:  تولید سالانه20 هزار مترمربع صنایع دستی انواع دستبافت‌ها، 10 هزار تن سایر فراورده‌های دامی و 12هزارتن محصولات زراعی و باغی نیز از دیگر محصولات تولیدی عشایر استان بوشهر است.
وی گفت: با توجه به شرایط خاص زندگی عشایر در ارتباط با فعالیت‌های زیربنایی و کمک به کاهش آثار ناشی از خشکسالی‌های پی‌در پی در مجموع در سال جاری بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار برای خدمات‌رسانی به عشایر این استان اختصاص یافته است.
این مسئول عنوان داشت: مسئولان شهرستان دشتستان تلاش زیادی برای حمایت از عشایر دارند و لازم است از همه مسئولان این شهرستان قدردانی کنیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول