اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

تولید سالانه 950 هزار تن گوشت قرمز در ایران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی از تولید سالانه 950 هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد.

تولید سالانه 950 هزار تن گوشت قرمز در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن دستور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بخش دام در کشور را یکی از بخش‌های مهم به لحاظ اهمیت در اشتغال و نقش آن در سلامتی انسان دانست.
وی اظهار داشت: از نظر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز این بخش دارای اهمیت زیادی است چرا که تاکنون سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش‌های مختلف دامی صورت گرفته است و در بسیاری از موارد ما در تولیدات دامی رتبه‌های جهانی را کسب کردیم.
رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: از طرف دیگر بخش دام تاثیر مستقیمی در حوزه توسعه انسانی و بهداشت دارد که باید از این جنبه نیز مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد همچنین در زمینه حفظ سرمایه‌گذاری‌های صورت گفته در این بخش نیز حساسیت‌های زیادی وجود دارد چرا که با توجه به تغییرات احتمالی امکان از بین رفتن سرمایه وجود دارد.
دستور با بیان اینکه سختی‌های زیادی در راه خدمات‌رسانی در این بخش وجود دارد، تصریح کرد: در کشور 85 هزار واحد اپیدومی دامی وجود دارد که باید خدمات دامپزشکی را ارائه کنند همچنین بیش از یک میلیارد نیز جوجه‌ریزی در طول سال انجام می‌شود که بر اهمیت کار می‌افزاید.
وی ادامه داد: مرزی بودن خراسان جنوبی شرایط ویژه‌ای را برای استان خراسان جنوبی ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد تا سبب بروز مشکلات بهداشتی نشود.
رئیس سازمان دامپزشکی تردد بی‌رویه مرزی و خارج از معمول و قاچاق دام صورت گرفته در این مرزها را از عوامل مهمی در راستای ایجاد شرایط خاص برای خراسان جنوبی دانست و گفت: وجود این مسئله سبب ایجاد حساسیت‌های زیادی در این بخش شده است.
دستور با بیان اینکه 60 درصد بیماری‌های واگیر بین انسان و دام مشترک است، افزود: اکثریت این بیماری‌ها نیز از دام به انسان منتقل می‌شود.
وی یکی از بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام را بیماری تب مالت انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: در دهه 60 و 70 این بیماری در کشور بیش از 90 هزار نفر را آلوده کرد که با اقدامات صورت گرفته سال گذشته این آمار به 11 هزار نفر در سطح کشور کاهش پیدا کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: با توجه به شرایط مرزی بودن خراسان جنوبی خدمات دامپزشکی باید در این استان با ظرافت و حساسیت بیشتری دنبال شود.
محمدعلی رضایی مدیرکل جدید دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم مسئولیت را امانتی ناپایدار برای خود دانست و گفت: از هیچ تلاشی در راستای نیل به اهداف این مجموعه در استان دریغ نمی‌کنم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول