اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

عملیاتی شدن تولید مرغ گوشتی 42 روزه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از عملیاتی شدن تولید مرغ گوشتی 42 روزه در این استان خبر داد.

عملیاتی شدن تولید مرغ گوشتی 42 روزه در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، بهراد زندیه در حاشیه جلسه شورای مدیران ارشد این سازمان با بیان اینکه اقدامات اساسی برای تولید مرغ 42روزه در آذربایجان‌شرقی صورت پذیرفته است، اظهار کرد: روش‌های تولید مرغ گوشتی در استان مورد بازنگری کلی قرار گرفته و در راستای اجرای دقیق برنامه هدفمند کردن یارانه‌ها و استفاده بهینه از منابع موجود در زمینه ارتقا سطح کمی و کیفی تولید و پایین آوردن قیمت تمام شده، تولید مرغ گوشتی 42 روزه با همکاری اداره کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و همراهی تولیدکنندگان مرغ گوشتی اجرایی می‌شود.
وی، افزایش دوره جوجه‌ریزی از 3.5 دوره به شش دوره در سال و افزایش تراکم گله از 10 قطعه به 13 قطعه در هر مترمربع در سالن پرورش را از جمله مزایای تولید مرغ گوشتی 42روزه برای بهره‌برداران و تولیدکنندگان عنوان کرد.
زندیه افزود: کاهش مصرف دان، بهبود ضریب تبدیل غذایی از 2.3 به 1.8، کاهش سوخت تا 30 درصد و کاهش هزینه‌های تولید از پنج تا 10 درصد از دیگر مزایای این طرح در صورت مبادرت تولیدکنندگان به تولید و ارائه گوشت مرغ 42 روزه خواهد بود. 
وی با بیان اینکه بیماری‌های اصلی مرغ‌ها بعد از 42 روز بروز یافته و مصرف دارو نیز بعد از این مدت انجام می‌شود، ادامه داد: هرچه عمر مرغ بیشتر شود در نتیجه وزن آن بزرگ‌تر بوده و احتمال بیماری و بقایای دارویی در آن بیشتر خواهد بود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در صورت فرهنگ‌سازی مناسب در راستای استفاده از مرغ‌های کوچک‌تر علاوه بر تامین سلامتی مردم، گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی برداشته می‌شود، افزود: مصرف‌کنندگان باید متوجه باشند که در دوره 48 روزه پرورش مرغ در استان معمولاً هر قطعه طیور تا دو کیلو و 700 گرم وزن می‌گیرد و در طرح پرورش 42روزه، وزن‌گیری تا یک کیلو و 800 گرم است.
وی با بیان اینکه در صنعت دامپروری، مصرف غیرضروری و غیرکار‌شناسی آنتی‌بیوتیک‌ها باعث افزایش هزینه‌های تولید و کاهش ارزش غذایی طیور کشتاری خواهد شد، ادامه داد: این دارو‌ها می‌تواند در گوشت و شیر باقی بماند و با مصرف مواد غذایی با منشا دامی وارد بدن انسان شود و مخاطراتی را برای سلامت او به وجود آورد.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه به کرار از مرغداران خواسته شده است که بدون تجویز دامپزشک در درمان بیماری‌های دام و طیور از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده نکنند، تصریح کرد: دامپزشکان نیز حتماً باید اصول فنی تجویز را رعایت کنند و در صورتی‌که واقعاً به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز باشد، حتماً از آنتی‌بیوتیک‌های اختصاصی استفاده کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول