اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد:

فعالیت 18 کارخانه تولید فرآورده‌های گوشتی در قم

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم از فعالیت 18 کارخانه تولید فرآورده‌های گوشتی در قم خبر داد.

فعالیت 18 کارخانه تولید فرآورده‌های گوشتی در قم
مجتبی احمدزاده قمی امروز با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های مختلف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: واحد نظارت بر داروی این معاونت با نظارت بر کارخانه‌های تولید دارو بر ارائه خدمات دقیق‌تر و منسجم‌تر بر مردم تاکید دارد.
وی به مصرف بی‌رویه مسکن‌ها از سوی مردم اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود مردم با نظر پزشک داروساز مسکن را مصرف کنند چراکه برخی اوقات مشاهده می‌شود مردم با سردردی که با خواب تسکین و مداوا می‌شود بلافاصله به مسکن‌ها مراجعه می‌کنند که این داروها عوارض کبدی و کلیوی را به همراه دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با با بیان اینکه 18 کارخانه تولید فرآورده‌های گوشتی در استان در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: این کارخانه‌ها مجوز قانونی داشته و نظارت بر آنها با بازدیدهای مکرر صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه سوسیس و کالباس باید در حد کم و متعارف استفاده شود، گفت: توصیه نمی‌شود افراد دارای فشار و چربی خون بالا، دیابت، بیماری‌های کلیوی، قلبی و عروقی هستند به دلیل افزودنی‌های مجاز از این مواد استفاده کنند.

* استقبال از غذاهای با طبخ سریع
علاوه بر مشغله انسان امروزی، مواجهه با محدودیت منابع غذایی توام با رشد روزافزون جمعیت، بشر را ناگزیر از به کارگیری غذاهای نیمه آماده و فست‌فود کرده است.
طبخ سریع و قابلیت تهیه با کمترین امکانات از جمله امتیازات مهم این غذاهاست.
سوسیس و کالباس بخش اعظم فرآورده‌های گوشتی مصرفی کشورمان تشکیل می‌دهد و تفاوت چندانی بین این دو محصول از لحاظ تکنولوژی وجود ندارد و اختلاف آنها به قطر، درصد رطوبت، مقدار و نوع گوشت، چربی، فرمول مواد افزودنی و چاشنی و ادویه‌جات بازمی‌گردد.
اگر به دلیل دوری از خانواده مجبور به استفاده بیشتر از این محصولات هستید توصیه می‌شود مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه را فراموش نکنید.
 
* تذکرات درباره مصرف سوسیس و کالباس
میزان مصرف این فرآورده‌های گوشتی باید مشخص باشد و نباید در مصرف این مواد زیاده‌روی شود و لازم است در خرید فرآورده‌های گوشتی به تاریخ تولید و انقضا، علامت استاندارد و پروانه بهداشتی محصول دقت شده و این مواد از مراکز معتبر خریداری شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول