اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تحقق آرمان شهر اسلامی در گرو عمل به فرمایشات رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی گفت: اگر مسئولان نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت داشته و به آن عمل کنند، آرمان شهر اسلامی در کشور ما تحقق پیدا می‌کند.

تحقق آرمان شهر اسلامی در گرو عمل به فرمایشات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری، دیده‌بان تیز بین انقلاب هستند که بیش از هر مسئول و مدیری نسبت به مسائل کشور اشراف داشته و نسبت به مشکلات مردم دغدغه دارند.

وی ادامه داد: تصمیمات رهبری در تمام زمینه‌ها دارای پشتوانه بسیار قوی علمی بوده و کاربردی است که سبب می‌شود احساسات کمترین دخالتی در تصمیمات ایشان داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بنابراین در تمامی حوزه‌ها شاهد تصمیمات هوشمندانه مقام معظم رهبری هستیم.

لطفیان تصریح کرد: اگر مسئولان نسبت به فرمایشات رهبری دقت داشته باشند، آرمان شهر اسلامی در کشور ما تحقق پیدا خواهد کرد.

وی یکی از دلایل عقب‌ماندگی کشور را بی‌توجهی مسئولان و مردم نسبت به فرامین مقام معظم رهبری دانست و افزود: خود رهبری یک اسوه و الگوی کامل مدیر توانمند اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی سنت نامگذاری سال‌ها را یک سنت نیکویی که هر ساله با آغاز سال جدید صورت می‌پذیرد دانست و ابراز داشت: این سنت نشان از نگاه دقیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل کشور دارد.

لطفیان ادامه داد: ایشان هرگاه احساس کنند که ممکن است که مسیر کشور در جهتی به انحراف کشانده شود یک مسئله را به‌عنوان مسئله اساسی کشور در اذهان عمومی مطرح کرده و مجددا کشتی را به مسیر درست باز می‌گردانند.

وی ادامه داد: نخستین شخصی که بحث افق 1404 و بحث تولید علم و نهضت نرم‌افزار را در کشور مطرح کرد مقام معظم رهبری بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، تقلید را درد اصلی جامعه دانست و ادامه داد: تمامی زندگی ما به تقلید از غرب تبدیل شده است به طوری که سبک زندگی، سبک معماری و مهندسی و سبک تحصیلمان تقلیدی است.

لطفیان ادامه داد: این در حالی است که ما در اندیشه دینی و ملی خویش افراد، دانشمندان و علمای بسیار بزرگی را داریم که در صورت اتکا به آن‌ها هیچ نیازی به تقلید از غرب نخواهیم داشت.

وی هدف از نامگذاری سال‌ها توسط رهبری را بومی‌سازی مدیریت اسلامی و دینی و ارائه الگوی جامع مدیریتی دانست و افزود: اگر فرد فرد افراد جامعه به نام سال جدید تأسی کرده و رفتارهای خویش را بر طبق آن ساماندهی کنند، می‌توانیم به این اهداف نائل شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نگاه رهبری در نامگذاری سال‌ها را یک نگاه راهبردی و تکلیفی دانست و افزود: خیلی از افراد به این نامگذاری‌ها به عنوان موعظه رهبری نگاه می‌کنند، در صورتی که نگاه، یک نگاه راهبردی است که اگر این نگاه در بدنه جامعه شکل بگیرد ما موفق خواهیم شد.

لطفیان در پاسخ به این سئوال که چرا رهبری نگاه ویژه‌ای به بحث اقتصادی در سال گذشته و سال جدید دارند، ابراز داشت: کشور ما شاهد دو برهه متفاوت از نظر اقتصادی بوده به طوری که در زمان نادرشاه تمام دنیا محتاج ایران بودند اما در دوران رضا شاه و محمدرضا پهلوی تمامی مایحتاج کشور را دول خارجی تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: اما الان جزو کشورهایی در دنیا هستیم که مقام علمی بسیار مطلوبی دارند، که این موفقیت برگرفته از خودباوری است که انقلاب اسلامی به مردم هدیه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی استقلال را نعمت بی‌بدیلی دانست که جمهوری اسلامی به کشور هدیه کرده است و ابراز داشت: به طوری که اگر در شرایط فعلی ما بخواهیم سیاست درهای بسته را اجرا کنیم باز هم پیروز خواهیم بود.

لطفیان تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد بدون نفت را نشات گرفته از باور ایشان بر «ظلم تاریخی بودن اقتصاد متکی بر نفت» دانست و افزود: از سوی دیگر دشمن برای مبارزه با آرمان‌های نظام از حربه تحریم استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: به دو دلیل ذکر شده، باید در جامعه نگاه ویژه‌ای به اقتصاد بدون نفت به وجود آید که تاکیدات مقام معظم رهبری نیز به همین منظور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نگاه اقتصادی را جزو برنامه‌های مورد نظر اسلام نیز دانست و افزود: نگاه مقام معظم رهبری نیز در همه زمینه‌ها؛ چه در عرصه علمی و چه در عرصه اقتصادی به تولید داخلی است.

لطفیان تصریح کرد: در صورت اجرا شدن کامل اصل 44 در کشور، بیکاری ریشه کن شده، کشور خودکفا شده و تحریم‌ها بی ثمر می‌شوند.

وی برون رفت از اقتصاد متکی به نفت، پاسخ به تحریم‌ها و خودکفایی و تولید ملی در کشور را از جمله دلایل نگاه ویژه مقام معظم رهبری به اقتصاد دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایران به لحاظ منابع مادی، استعداد و فکر و اندیشه در دنیا منحصر به فرد است، ولی متأسفانه کمترین بهره را از این داده‌ها برده است.

لطفیان افزود: نگاه رهبری به بازگشت سرمایه‌ها به داخل کشور است.

وی در پاسخ به این سئوال که برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در سال جدید برای عمل به شعار این سال چیست، ابراز داشت: اساسا اداره کل تبلیغات اسلامی جهادگر فرهنگی است، ولی در حوزه اقتصادی قناعت که یک جهاد فرهنگی است که ریشه در اقتصاد دارد را مطرح می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: زمانی که ما قناعت را ترویج کنیم در واقع یک سنگر از سنگرهای جهاد اقتصادی را پر کرده‌ایم.

لطفیان ادامه داد: اگر ما سعی بر اصلاح فرهنگ اقتصادی مردم کنیم، فی‌الواقع در جبهه جهاداقتصادی حضور پیدا کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه توصیه‌ای به مردم به‌عنوان عاملان اصلی در جهت به واقعیت پیوستن شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، دارید، تصریح کرد: این کشور متعلق به مردم بوده و سازندگی آن در دست خود مردم است.

وی ادامه داد: مردم باید از همه جهات برای سازندگی و پیشرفت این کشور بهره ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در وهله نخست مردم باید با تولید کالاهای بی‌کیفیت در داخل کشور مبارزه کنند.

لطفیان افزود: در وهله دوم باید تلاش کنیم که نگاه مردم به مسائل اقتصادی در داخل جامعه اصلاح شود که عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند در رسیدن به این موضوع موثر بوده و اعتماد مصرف کننده به تولید کننده و بالعکس را افزایش دهد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول