اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

تقویت وحدت اسلامی اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت وحدت اسلامی اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است.

تقویت وحدت اسلامی اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا صبح امروز در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اردوهای وحدت، چاپ کتاب با موضوع وحدت در اندیشه بزرگان دین، برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر تقریب، و ... از جمله برنامه‌های اداره کل در راستای تقویت وحدت اسلامی در استان است که طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی به اجرا در خواهد آمد.

وی احترام مردم استان به مذاهب اسلامی را ستودنی دانست و گفت: مردم استان اعم از شیعه و اهل سنت در کنار هم زندگی بسیار آرامی دارند و همواره در برابر تهدیدات دشمن مشترک، مقاومت و ایستادگی و پایداری دارند و یکی از دلایل ناکامی دشمنان اسلام و ایران اسلامی نیز همین است که اندیشه‌های دینی مردم استان بر اساس اصل ولایت‌مداری استوار است.

موسوی‌نیا بیان کرد: با توجه به نیاز روزافزون جامعه‌ جوان ما به توسعه‌ فرهنگ دینی و نهادینه‌سازی فضایل و کرامات انسانی، تعیین و تبیین راه‌های ‌تقویت باورهای دینی را بیش از پیش مورد توجه و تأمل متفکران و متولیان فرهنگی و دینی قرار داده است، به طوری که اثربخشی و پویندگی نظام اسلامی به‌ویژه در عرصه‌ فرهنگ در گرو تقویت باورهای دینی و توسعه‌ اخلاق و فضایل انسانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: فقدان راهبرد فرهنگی جامع، شفاف و منطبق با مقتضیات روز در کنار ناهماهنگی و عملکرد چند سویه‌ دستگاه‌های ذیربط موجب رواج نوعی نابسامانی فرهنگی و هدررفت سرمایه‌های کلان مادی و معنوی کشور شده ‌است، به طوری که نهادها و سازمان‌های ذیربط به جای انجام مأموریت‌های محوله در جهت تقویت باورهای دینی و نشر و گسترش فرهنگ اسلامی بعضاً به خنثی کردن فعالیت‌های یکدیگر و بی‌اعتمادی مردم و در نتیجه کم‌رنگ شدن ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی در کشور مشغولند.

وی ادامه داد: در این سند که در پنج فصل تدوین می‌شود پس از بیان کلیات (اهداف، اهمیت و ضرورت) در فصل اول، در ضمن فصول دوم تا پنجم، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار فرهنگی، اجتماعی، مذهبی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در این بررسی پس از اشاره به چرایی حدوث وضعیت موجود، رهیافت‌ها و راهبردهای لازم و مفید برای مقابله و مهار تهدیدها و استفاده از فرصت‌ها، پیشنهاد می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های دینی و مذهبی است که با وجود تاریخ چند هزار ساله توجه کمتری به فرهنگ دینی آن شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود ظرفیت سرشار مردم این استان در زمینه فرهنگی و مذهبی سعی می‌شود این سند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و رونمایی شود تا در سال 92 شکل اجرایی به خود گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ارتباط با تمدید مهلت نمایشگاه کتاب بصیرت در بوشهر اظهار داشت: نظر به استقبال گسترده بازدیدکنندگان این نمایشگاه و با هدف پاسداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اشاعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و ترویج باورهای فرهنگی و مذهبی مدت زمان برگزاری نمایشگاه فوق تا پایان سال تمدید شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در این نمایشگاه بیش از 20 هزار جلد کتاب در قالب 3 هزار عنوان با همکاری انتشارات بال کبوتران و 12 انتشاراتی کشور با موضوعات مختلف تاریخی، مذهبی، علوم اجتماعی، پزشکی، زبان انگلیسی، روانشناسی، کودک و نوجوان و سیاسی در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب بصیرت و فجر انقلاب که از 12 بهمن 90 به مدت یک ماه در تالار شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در یک نوبت از ساعت 8 صبح تا 22 میزبان دوست‌داران کتاب و مطالعه بوده تا پایان سال جاری ادامه دارد.

موسوی‌نیا در ادامه افزود: تمامی کتاب‌های نمایشگاه با 35 درصد تخفیف برای عموم و با 45 درصد تخفیف برای کارکنان دولت، دانشجویان و دانش‌آموزان به علاقمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول