اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پرستاری و مامایی گیلان خبر داد

اجرای 70 درصد قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پرستاری و مامایی گیلان گفت: قانون ارتقای بهره‌وری «کاهش ساعت کاری» در بیش از 60 تا 70 درصد سطح بیمارستان‌های گیلان اجرا شده است.

اجرای 70 درصد قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه رشیدی مژدهی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پرستار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت ارزش‌های حرفه پرستاری، اظهار داشت: ارزش‌های حرفه پرستاری پرستاران را به عنوان اعضای تیم اصلی بهداشت و درمان جامعه معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه اخلاق و ارتباط پرستاری از ارزش‌های شاخص این حرفه محسوب می‌شود، افزود: پرستاران با داشتن الگویی چون زینب (س) و بهره‌گیری از شیوه او در انتقال روحیه به بیماران و نیازمندان و نیز ارتقای اخلاق و ارتباط کاری موفق‌تر می‌شوند.

این مسئول، بر ضرورت توجه به اخلاق و ارتباط پرستاران با بیماران تاکید کرد و گفت: این امر ویژگی‌های پرستاران را برجسته می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث ارتقای اخلاق پرستاری نباید تنها در قالب دروس دانشگاهی گنجانده شود، اذعان کرد: علمای دینی ما وظیفه دارند ارزش‌های اخلاقی را به پرستاران منتقل کنند.

رشیدی‌مژدهی، با اشاره به پیشرفت روز افزون علم و فناوری، چالش‌های پیش روی پرستاران را رو به افزایش دانست و افزود: پرستاران مسئولیت دارند در حیطه شغل خود بر مبنای ارزش‌های اخلاقی تصمیم‌گیری و فعالیت کنند.

به گفته وی، اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زینبی جاری شود جویبار رحمت و ایثارش به چشمه تقوای الهی متصل می‌شود.

رئیس اداره پرستاری و مامایی گیلان، تصریح کرد: یک پرستار در عین انطباق مسئولیت خود با مبانی دینی و فرا ملی و جهان شمولی باید دیگر ارزش‌های پرستاری را نیز رعایت کند.

وی، احترام به مددجو و بیمار و نیز حفظ شان و کرامت انسانی او را از جمله ارزش‌های پرستاری نامید و اضافه کرد: نوعدوستی و همدلی، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری عدالت در خدمات رسانی، تعهد و صداقت و وفاداری، وجدان کاری، پای‌بندی به تعهدات حرفه‌ای و نیز ارتقای صلاحیت علمی و عملی به طور مداوم، ارتقای آگاهی از مقررات حرفه‌ای و دستورالعمل‌های حرفه‌ای و رعایت آنها از دیگر ارزش‌های این حرفه است.

رشیدی‌مژدهی، به طرح‌های راهبردی اداره پرستاری و مامایی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات پرستاری و مامایی از طریق افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان داخلی و خارجی از اهداف کلی این اداره است.

وی درباره اهداف اختصاصی اداره پرستاری و مامایی گیلان، بیان داشت: افزایش جذب نیروی پرستاری و مامایی در راستای اجرای قانون بهره‌وری و کاهش ساعت کاری، ارتقای سطح کیفی خدمات پرستاری و مامایی از طریق استاندارد سازی خدمات پرستاری از جمله اهداف اختصاصی این اداره است.

این مسئول، ارتقای سطح کیفی خدمات پرستاری و مامایی از طریق استانداردسازی خدمات پرستاری، ارتقای سطح علمی و عملی کادر پرستاری و مامایی شاغل در مراکز دولتی و خصوصی از طریق اصلاح فرایند آموزش و پژوهش کادر پرستاری و مامایی را از دیگر طرح‌های راهبردی این اداره معرفی کرد.

وی، پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی تابعه را یکی از اصول و مبانی حاکمیت بالینی دانست و اذعان کرد: این کار از طریق ارتقای سطح بهداشت فردی و محیطی در راستای سیاست‌های کنترل عفونت بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

رشیدی‌مژدهی با تصریح بر اینکه قانون ارتقای بهره‌وری «کاهش ساعت کاری» در بیش از 60 تا 70 درصد سطح بیمارستان‌های گیلان اجرا شده است، یادآور شد: امسال برای اجرای کامل این قانون در استان نیز اقدام می‌شود.

وی، شفقت و مهربانی، ارتقای آگاهی از مقررات حرفه‌ای و دستورالعمل‌های حرفه‌ای و رعایت آنها، حفظ حریم خصوصی بیماران و تعهد به رازداری و امانتداری را از دیگر ارزش‌های قابل توجه در شغل مقدس پرستاری دانست و گفت: سازمان نظام پرستاری در مدت هشت سال فعالیت خود در راستای برطرف کردن نیازهای جامعه پرستاری گام‌های مثبتی برداشته است.

به گزارش فارس، در این مراسم از بین سه هزار و 140 پرستار شاغل استان، تعداد 110 نفر از پرستاران نمونه و پیشکسوت گیلان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول