اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از عدم وعده‌ها

پرستاران چشم انتظار طرح ارتقای بهره‌وری ساعت کار هستند

خبرگزاری فارس: تعدادی از پرستاران مازندرانی از تعلل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح بهره‌وری ساعات کاری از سوی این دانشگاه اظهار نارضایتی کردند.

پرستاران چشم انتظار طرح ارتقای بهره‌وری ساعت کار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، طرح ارتقای بهره‌وری ساعات کار همان قولی است که رئیس‌ جمهور در روز پرستار به این قشر هدیه کرد، اما به گفته علی‌اکبر مظلوم یکی از پرستاران بیمارستان 17 شهریور آمل که به نمایندگی از سایر همکارانش با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد این طرح به اضافه پرداخت ناشی از آن هنوز در مازندران اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پاییز 90 طرح ارتقای بهره‌وری ساعات کار پرستاران لازم‌الاجرا شده، اظهار می‌دارد: هم‌اکنون پرستاران 182 ساعات ماهیانه فعالیت شغلی دارند که این میزان باید به حدود 146 ساعت کاهش پیدا کند.

مظلوم تاکید می‌کند: بنا به دلایلی که به نظرم کمبود اعتبار به نظر می‌رسد اضافه کاری پرستاران نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: به عنوان کسی که 12 سال سابقه کار دارم ضمن عدم اجرای طرح ارتقا، از کار کرده ما نیز که به صورت اضافه کاری است کم شده است.

این پرستار با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تاریخ 10/8/90 طی نامه‌ای به شماره 141/11/4/د با امضای معاون توسعه مدیریت دانشگاه این طرح را به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده، ادامه می‌دهد: یک هفته بعد دانشگاه در نامه‌ای دیگر نصف اضافه کار بیمارستان را کاهش می‌دهد و با این کار در عمل جلوی اجرای طرح ارتقای بهره‌وری پرستاران را گرفته است.

این پرستار مازندرانی تصریح می‌کند که پرستاری شغلی است که در نهایت صبر و آرامش باید وظیفه نجات بیماران را به این قشر سپرد، اما با عدم اجرای تعهداتی که شخص نخست قوه مجریه ابلاغ کرده است این امر میسر نمی‌شود.

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های متعدد خود و همکارانش در این زمینه معتقد است که رفع مشکلات پرستاران باید بیش از اینها مورد توجه مسئولان باشد.

دفتر خبرگزاری فارس در مازندران آماده انعکاس پاسخ‌ها و دلایل مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و استانی در زمینه رفع مشکلات این قشر می‌باشد.

انتهای ‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول