اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

افزایش 30 درصدی مسافران ورودی به استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تعداد مسافران ورودی به زنجان در نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی مسافران ورودی به استان زنجان

یحیی نقی‌زاده‌محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه با توجه به رونق سفر در ایام نوروز، افزایش سفر و مسافران ورودی از قبل پیش‌بینی شده بود اظهار کرد: در ایام نوروز بیش از 170 میلیون تردد توسط دوربین‌های نصب شده در بزرگراه‌ها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر سفرهای نوروزی واقع شده است خاطر نشان کرد: مدت زمان اقامت مسافران و گردشگران نیز در نوروز 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه بازدید از مراکز گردشگری از جمله سایت‌های طبیعی و موزه‌ها بسیار مورد توجه مسافران واقع شده است اضافه کرد: موزه مردان نمکی (موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری) رتبه نخست بازدید‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین یادآور شد: موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و گنبد سلطانیه نیز مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران ورودی به استان زنجان قرار گرفته است.

نقی‌زاده‌محجوب با تاکید بر اینکه میزان بازدید از برخی از موزه‌ها و اماکن تاریخی افزایش داشته است تصریح کرد: در مجموع بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام نوروز امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته وضعیت ثابتی داشته است.

وی به وضعیت جوی نامساعد در ایام عید اشاره کرد و افزود: مسافرانی که ماهیت عبوری و تردد داشتند به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان زنجان را نداشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی‌های مؤثری در ستاد تسهیلات سفر صورت گرفته بود خاطر نشان کرد: بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته رضایتمندی سطح عمومی در زمینه ارائه خدمات و بخش‌های مختلف اقدامات کسب شده است.

وی همچنین در زمینه اقدامات شاخص ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سال 91 عنوان کرد: اعمال تخفیف در اقامتگاه‌های عمومی، اسکان اضطراری 12 هزار مسافر در روزهای بیست ‌و ‌هفتم و بیست‌ و هشتم اسفند ماه، استقبال از مسافران در همه شهرستان‌های استان زنجان با حضور مسئولان، مشارکت بخش‌های خصوصی، مساجد و هیئت‌های مذهبی در راستای معرفی ابعاد فرهنگی استان و حضور نمایندگان ادارات به منظور پاسخگویی به مسائل گردشگران و مسافران از جمله فعالیت‌های شاخص ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان محسوب می‌شود.

نقی‌زاده‌محجوب همچنین در زمینه سطح پایین اشغال هتل‌های استان زنجان در ایام نوروز اظهار کرد: مراکز اقامتی استان نیاز به تبلیغ، مدیریت خدمات و قیمت دارد و در این راستا باید برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.

وی ضمن تقدیر از بخش‌های خصوصی، اماکن تفریحی، پذیرایی و گردشگری و کارکنان دولتی در زمینه خدمات‌رسانی در ایام نوروز اضافه کرد: با هماهنگی‌ها و همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف اقدامات مناسبی در راستای ارائه خدمات به گردشگران صورت گرفت.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول