اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

توزیع یک‌ میلیون بروشور بین مسافران ورودی به فارس

خبرگزاری فارس: یک‌ میلیون اقلام تبلیغاتی در قالب کتابچه، نقشه و بروشور بین مسافران و مهمانان نوروزی استان فارس توزیع می‌شود.

توزیع یک‌ میلیون بروشور بین مسافران ورودی به فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اقلام تبلیغاتی که معرف جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های بومی منطقه است در ایستگاه‌های اطلاع رسانی، کمپینگ‌های گردشگری زیباشهر، جنت و شهدای ارتش شیراز بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

این اقلام فرهنگی و تبلیغاتی در ایستگاه‌های اطلاع رسانی میراث فرهنگی، شهرداری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، هتل‌ها، ستادهای اسکان آموزش و پرورش در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

برگزاری نمایشگاه هنر بومی شهرستان مهر

جشنواره صنایع دستی، غذاهای سنتی و لباس‌های بومی به شیوه کارگاه تولید زنده و در قالب نمایشگاه، تا هفتم فروردین ماه جاری در شهرستان مهر برپا و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جشنواره صنایع دستی، غذاهای سنتی، لباس‌های بومی، پخت نان محلی و سفره هفت سین هفته نخست فروردین ماه جاری در کنار پارک جنگلی شهرستان مهر برگزار شده است.

در منطقه دارالمیزان شهرستان مهر جشنواره صنایع دستی، لباس‌های بومی، پخت نان نازک محلی، آواها و نواهای سنتی و بومی، بازی‌های محلی، اسب سواری نیز برگزار شده است.

کازرون با برنامه‌های متنوع  میزبان گردشگران نوروزی است

در ایام نوروز نمایشگاه‌های صنایع دستی، محصولات فرهنگی، غذاهای سنتی و پخت نان محلی در شهرستان کازرون برگزار شده است.

نمایشگاه‌های صنایع دستی، اقلام فرهنگی، لباس محلی و جشنواره غذاهای سنتی و پخت نان محلی در شهر تاریخی بیشاپور برپا شده است.

برنامه آواها و نواهای محلی در شهر تاریخی بیشاپور به اجرا درآمده و پرواز پاراگلاید نیز از دیگر برنامه‌های مجموعه بیشاپور است.

همچنین از آغاز نوروز نمایشگاه‌های صنایع دستی، محصولات فرهنگی و پخت نان محلی در تفرج‌گاه پریشان برگزار شده است.

از اول تا سوم فروردین برنامه اسب سواری نیز در این تفرجگاه برپا شد و نمایشگاه عکس معرفی جاذبه‌های گردشگری کازرون نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این تفرج‌گاه است.

همچنین نمایشگاه صنایع دستی و عکس گردشگری در بخش خشت شهرستان کازرون برگزار شده است.

در راستای اجرای برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان کازرون، نمایشگاه صنایع دستی و عکس گردشگری در خشت و کمارج برپا شده است.

به منظور معرفی توانمندی و قابلیت‌های گردشگری بخش خشت از توابع شهرستان کازرون نمایشگاهی با ارائه آثار صنایع دستی و عکس از جاذبه‌های گردشگری این منطقه از 27 اسفند ماه 90 در بقعه چهارده معصوم  بخش خشت آغاز به کار کرده است.

این نمایشگاه که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون و انجمن میراث فرهنگی و گردشگری بخش خشت برگزار شده است تا پایان تعطیلات نوروز 91 میزبان مسافران نوروزی  و دیگر علاقمندان است.

بقعه چهارده معصوم، امام زاده علی، تفرج‌گاه بارون زنی و تنگه طبیعی تاریخی جیز جاذبه‌های گردشگری شاخص بخش خشت هستند.

کلید فارس آغوش به روی 150 هزار مسافر گشود

شهرستان اقلید این روزها پذیرای تعداد بیشماری از مسافران و گردشگران نوروزی است که از شمال استان وارد فارس می‌شوند.

از 25 اسفند ماه 90 تا دوم فروردین ماه جاری حدود 150 هزار نفر مسافر نوروزی وارد این شهرستان شده و از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی اقلید دیدن کرده‌اند.

ستاد تسهیلات سفرهای اقلید با آماده‌سازی این شهرستان به استقبال مسافران نوروزی شتافته است و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی گلیم، گبه و جاجیم، سوغات (گردوی آبگشا)، عکس مناطق دیدنی و نمایشگاه آثار شهدا در محل گلزار شهدا و برپایی هفت سین سنتی، هفت سین قرآنی و هفت سین آسمانی (دفاع مقدس) و برپایی سفره هفت سین در امامزادگان واجب‌التعظیم از مسافران پذیرایی می‌کنند و با توزیع نقشه مسیر راه‌ها و بروشور، اطلاع رسانی لازم انجام می‌پذیرد.

اقلید از دیرباز مهم‌ترین مسیر ورود از شمال استان فارس بوده و در منابع تاریخی مختلف واژه «کلید فارس» را به این شهرستان انتساب داده‌اند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول