اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی:

گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی 3 میلیارد ریال صنایع دستی سوغات خریدند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: مجموعه نمایشگاه‌ها و غرفه‌های نوروزی صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات استان با فروشی بیش از 3 میلیارد ریال فروش کم‌نظیر و بی‌سابقه‌ای داشتند.

گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی 3 میلیارد ریال صنایع دستی سوغات خریدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های متعدد عرضه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات در نقاط مختلف استان، با استقبال گسترده و قابل توجه گردشگران و بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: انواع هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان‌شرقی در قالب بیش از  200 غرفه و با مشارکت هنرمندان رشته‌های مختلف، برای آشنایی و انتخاب بازدیدکنندگان آماده شده بود تا گردشگران نوروزی با خاطره‌ای خوش این استان را ترک کنند.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در اماکن مختلفی در سطح استان از جمله هتل‌ها و پایانه‌های شهرهای تبریز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر و جلفا  میزبان گردشگران نوروزی بودند.

محمدی یادآور شد: رواق‌های مسجد کبود تبریز یکی از پر بازدیدکننده‌ترین این نمایشگاه‌های صنایع دستی بود که در نوروز امسال توانست با جذب بیش از 500 هزار نفر علاقه‌مند به هنرهای بومی بالاترین فروش را داشته باشد.

وی اظهار کرد: در قالب این نمایشگاه‌ها، علاوه بر ارائه نمونه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل استان، آداب و رسوم و آیین‌های نوروزی مردم استان نیز معرفی گردید که با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر  آذربایجان شرقی اظهار کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین‌های نوروزی و سوغات در تمام شهرهای استان، با هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری و لباس‌های محلی آذربایجان آشنا شدند.

محمدی افزود: سبدبافی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیورآلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، قالی‌های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی، نقاشی روی سفال و عرضه سوغاتی‌های متنوع و خوشمزه منطقه بخش دیگری از این نمایشگاه‌های متنوع نوروزی را شامل می‌شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول