اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد تسهیلات سفر مازندران:

16 میلیون مسافر وارد مازندران شدند/ مازندران پیشتاز در گردشگران مقیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: از 25 اسفندماه تا 12 فروردین سال جاری 16 میلیون و 25 هزار و 393 مسافر به مازندران سفر کردند.

16 میلیون مسافر وارد مازندران شدند/ مازندران پیشتاز در گردشگران مقیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهران حسنی شامگاه یکشنبه در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: از 25 اسفند ماه تا 12 فروردین سال جاری 16 میلیون و 25 هزار و 393 مسافر به مازندران سفر کردند که از رشد 17 درصدی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه از 28 اسفند سال گذشته تا 12 فروردین سال جاری 14 میلیون و 938 هزار و 709 نفر وارد مازندران شدند، ادامه داد: ورود این میزان مسافر به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 24 درصدی برخوردار است.

حسنی با بیان اینکه کل مسافران مقیم از 28 اسفند تا 12 فروردین 9 میلیون و 364 هزار و 502 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12 درصدی دارد، گفت: کل بازدید از مراکز فرهنگی، موزه‌ها و بناهای تاریخی، اماکن زیارتی و تفریحی 9 میلیون و 798 هزار و 776 نفر با رشد حدود 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ستاد تسهیلات سفر مازندران بازدید از مجتمع تفریحی توریستی نمک آبرود را 4 میلیون و 550 هزار و 622 نفر اعلام کرد و افزود: این مجتمع تفریحی 40 درصد از نفرات بازدیدکننده از مراکز فرهنگی و تفریحی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی کمیته طرح دریا در نوروز 91 برای نخستین بار انجام شد، تصریح کرد: سه تیم غواصی و پنج تیم نجات غریق استان در سه منطقه شرق، مرکزی و غرب استان و همچنین نماینده هیئت نجات غریق در محل ستاد مرکز تسهیلات سفر مستقر بودند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه در این ایام غرق‌شدگی در دریا و رودخانه‌ها اتفاق نیفتاد، بیان داشت: در سال گذشته در همین ایام 9 نفر غرق شدند.

حسنی درباره برنامه‌های فرهنگی ستاد تسهیلات سفر متذکر شد: از جمله این برنامه‌ها استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی استان در روز اول فروردین با اهدای بسته‌های فرهنگی و پذیرایی با شکلات و شیرینی و غذاهای محلی مازندرانی، برگزاری مراسم نوروزخوانی در راستای حفظ و احیای آیین و آداب و رسوم مازندران که امسال دارای رونق خاصی بوده و علاوه بر برگزاری آن در قبل از ایام تعطیلات نوروزی در روزهای عید نیز در بیشتر شهرستان‌ها از جمله ساری، نوشهر، رامسر، آمل و بابل اجرا شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تلاش ناشران در شهرستان‌ها ادامه داد: نمایشگاه‌های صنایع دستی با بیش از 400 غرفه در سه سطح ملی، منطقه‌ای و محلی هم در استان برگزار شد. 

این مسئول با بیان اینکه بیش از 74 میلیون لیتر بنزین در این مدت مصرف شد که امسال شاهد کاهش در مصرف بنزین بودیم، بیان داشت: به دلیل روی آوردن مردم به استفاده از مصرف سوخت سی ان جی، شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم.

حسنی با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه سی ان جی 700 هزار کیلوگرم بوده، تصریح کرد: با توجه به افزایش جایگاه‌های گاز سی ان جی و تسهیل در سوخت‌گیری نقش اساسی در انگیزه برای مردم از این سوخت داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ستاد تسهیلات سفر مازندران اذعان داشت: در حال حاضر استان مازندران در تعداد گردشگران مقیم و بازدید از مراکز فرهنگی، تفریحی، زیارتی و تاریخی دارای بالاترین رتبه در سطح کشور است.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول