اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس:

افزایش 24 درصدی درآمد منطقه آزاد ارس از محل جذب گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش 24 درصدی درآمد منطقه از محل جذب گردشگران نوروزی در نوروز 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 24 درصدی درآمد منطقه آزاد ارس از محل جذب گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، عادل نجف‌زاده با اعلام این خبر گفت: درآمد ایجاد شده از محل جذب گردشگر در ایام نوروز 91 در منطقه آزاد ارس 118 میلیارد ریال برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: افزایش آمار مسافران ورودی به منطقه به همراه اتخاذ رویکرد توسعه خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی در نوروز امسال از جمله دلایل مهمی است که موجبات ارتقای کیفی سفرهای نوروزی و در نتیجه ارزش افزوده بیشتر را فراهم آورده است.

وی افزود: برنامه‌های ورزشی متنوع برای سن‌های مختلف از جمله پرواز با هواپیماهای سبک، مسابقات ماشین سواری کارتینگ، مسابقات موتورسواری، اسکیت، مسابقات تیر و کمان، پینت بال و ماهیگیری کودکان از جمله برنامه‌های طراحی شده برای این ایام بود.

نجف‌زاده همچنین از رضایت‌مندی 82 درصدی مسافران نوروزی منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: تحلیل مصاحبه‌های انجام یافته توسط کمیته آمار ستاد از 7 هزار و 623 نفر در قالب یک‌هزار و 753 گروه مختلف که به صورت تصادفی نیز انتخاب شده بودند، نشان می‌دهد 14 درصد از مسافران نوروزی این منطقه از خدمات ارائه شده راضی و فقط چهار درصد ناراضی بوده‌اند.

نجف‌زاده اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس با 15 کمیته متشکل از کمیته‌های برنامه‌ریزی، نظارت، اسکان، تبلیغات و روابط عمومی، بهداشت و درمان، امور اجتماعی، جشنواره‌ها، آمار، خدمات شهری، پشتیبانی،امداد و نجات، بازرگانی، حراست،تشریفات و مرکز خداآفرین از 25 اسفند 90 به صورت شبانه‌روزی خدمات مورد نیاز مهمانان این منطقه را ارائه کرد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس تصریح کرد: 62نیروی آماری و اطلاع‌رسانی با نظارت کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر در چهار ورودی اصلی به منطقه آزاد ارس واقع در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا و چهار ورودی دیگر واقع در محدوده خداآفرین منطقه مستقر شده و وظیفه ثبت آمار مسافران ورودی را بر عهده داشتند.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش‌هایی از دو شهرستان جلفا و کلیبر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول