اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد گردشگری نوش‌آباد خبر داد

افزایش 250 درصدی گردشگران نوش‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد گردشگری نوش‌آباد از افزایش 250 درصدی تعداد گردشگر و مسافر این شهر تاریخی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

افزایش 250 درصدی گردشگران نوش‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی کدخدایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال 80 هزار گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی وارد شهر تاریخی نوش‌آباد شدند که این میزان ورود گردشگر به نوش‌آباد، نسبت به آمار تعطیلات نوروزی سال قبل 250 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به استقبال گسترده از مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد، عنوان کرد: 36 هزار نفر از گردشگران از ورودی‌های اول و دوم این اثر تاریخی دیدن کردند.  

به گفته وی، دسترسی امن و آسان به نوش‌آباد، ارزان بودن هزینه‌های اقامت مسافران و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال – جنوب کشور، از جمله مزیت‌هایی است که موجب جذب گردشگر به این شهر شده است.

مدیر ستاد گردشگری نوش‌آباد افزود: تنوع و نزدیکی مکان‌های دیدنی و همچنین وجود طبیعت بکر کویری در حاشیه شهر و  نزدیکی به شهرهای کاشان و آران و بیدگل از دیگر جاذبه‌های جلب و جذب گردشگران به  نوش‌آباد است.

این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: در جهت اجرایی شدن این شعار، نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع دستی در محوطه مجاور شهر زیرزمینی نوش‌آباد، برپا شد که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

وی از تلاش صادقانه اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد این شهر و خبرنگاران رسانه‌های جمعی، در خصوص معرفی نوش‌آباد و جاذبه‌های گردشگری آن در این مدت تجلیل کرد.

کدخدایی تصریح کرد: جلب این میزان گردشگر در دومین سال از فعالیت ستاد گردشگری نوش‌آباد، موفقیت بزرگی است که همکاری و برنامه‌ریزی بیشتر ، از جانب مسئولان مربوط را طلب می‌کند.

نوش‌آباد از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که تاکنون بیش از 20 اثر آن شامل مساجد، قلعه‌های خشتی و آثار معماری آن از دوره‌های سلجوقی، ایلخانی و صفویه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دست‌کن جهان از جمله آثاری است که گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جلب کرده است. 

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول