اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز از روستایی صخره‌ای کندوان 420 هزار گردشگر بازدید کردند

رشد 4.8 درصدی گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی در بهار 91

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: میزان گردشگران ورودی به استان در تعطیلات نوروز سال 91 بیش از 4.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رشد 4.8 درصدی گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی در بهار 91

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال با وجود انتشار برخی اخبار مبنی بر تحولات جوی، آذربایجان‌شرقی، یکی از گردشگرپذیرترین استان‌های کشور بود.

محمدی تصریح کرد: پس از تبریز به ترتیب شهرستان‌های جلفا، کلیبر، اسکو، مراغه و خداآفرین بیشترین تعداد ورود گردشگر را در نوروز 91 به خود اختصاص داده بودند.

از روستای تاریخی کندوان 420 هزار گردشگر نوروزی بازدید کردند

وی با اشاره به آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان تصریح کرد: روستای تاریخی کندوان با بیش از 420 هزار نفر بازدیدکننده رتبه نخست حضور گردشگران و بازدیدکنندگان را در آذربایجان‌شرقی به دست آورد.

بازدید 390 هزار نفری از بازار تاریخی تبریز

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان افزود: پس از روستای کندوان، به ترتیب بازار جهانی تبریز با بیش از 390 هزار نفر بازدید، کلیسای سنت استپانوس جلفا با بازدید بیش از 320 هزار نفر، موزه آذربایجان با بیش از 200 هزار نفر گردشگر، و موزه سنجش با حضور بیش از 70 هزار نفر گردشگر بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را دارا هستند.

محمدی با اشاره به اقدامات ستاد تسهیلات سفر استان برای جلب رضایت حداکثری گردشگران نوروزی گفت: این ستاد با افزایش کمیت و کیفیت خدمات و امکانات رفاهی و اقامتی در شهرستان‌های مختلف استان در تمام ساعات ایام تعطیلات به صورت آماده‌باش در خدمت گردشگران ورودی به استان بود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت اماکن اقامتی استان از 5 هزار و 200 تخت به 6 هزار و 100 تخت، تجهیز یک‌هزار و 500 کلاس با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر در روز و همچنین آماده‌سازی مهمانسراهای ادارات و ساماندهی منازل استیجاری، در نوروز 91 همه گردشگران ورودی به استان با هر توان مالی به خوبی در استان اسکان یافتند.

محمدی اجرای آیین‌های نوروزی مانند تکم‌گردانی در شهرهای مختلف استان را از برنامه‌های خوب مورد استقبال در نوروز امسال عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلف هنری از قبیل اجرای موسیقی زنده در اماکن اقامتی، پذیرایی و هتل‌ها همچنین برپایی نمایشگاه پوستر خانه‌های تاریخی و تابلو فرش‌های هنری از دیگر برنامه‌های مورد اقبال عمومی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی مانند خاطره‌نویسی و عکس و برپایی سفره‌های هفت‌سین در مبادی ورودی استان و کنار آثار تاریخی و میادین اصلی از دیگر خدمات فرهنگی ستاد تسهیلات سفر استان در تعطیلات نوروز به شمار می‌رود.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان با بیان اینکه نوروز 91 بیش از 100 غرفه از نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در سطح استان فعالیت داشتند، گفت: تنها از نمایشگاه‌های دایر در شهر تبریز بیش از 500 هزار نفر در تعطیلات نوروزی بازدید کردند.

محمدی با اشاره به بازدیدهای نوروزی از تاسیسات گردشگری استان اظهار داشت: در نوروز سال 91 بیش از 2 هزار و 462 مورد نظارت و بازدید از مراکز اقامتی، رستوران‌های بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و کمپ‌های موقت آذربایجان‌شرقی انجام گرفت.

وی تشریح کرد: این بازدیدها از 25 اسفند سال 90 آغاز شده و تا 13 فروردین سال‌جاری ادامه داشت که طی این نظارت‌ها، 812 مورد اخطار کتبی، تعطیل یا تعلیق و همچنین تذکر برای بهبود عملکرد به صاحبان این اماکن ارائه شد.

محمدی با اشاره به اطلاع‌رسانی مطلوب در نوروز سال 91 تصریح کرد: توزیع بیش از 2 میلیون نسخه از اقلام فرهنگی و معرفی جاذبه‌های استان، استقرار بیش از 100 پایگاه، کیوسک و چادر اطلاع‌رسانی گردشگران و به‌کارگیری بیش از 500 راهنمای گردشگری در سطح استان زمینه جلب رضایت گردشگران نوروزی را فراهم آورده بود.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی ستاد تسهیلات سفر، وجود آب و هوای معتدل و مطلوب و همچنین همکاری خوب سازمان‌های موثر در امر گردشگری، شاهد حضور تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی در آذربایجان‌شرقی بودیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول