اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضرورت توجه به فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی مناسب محصولات کشاورزی

حمایت از تولید ملی به سیاست‌های مکمل کنترل واردات نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: حمایت از تولید ملی به سیاست‌های مکمل کنترل واردات نیاز دارد.

حمایت از تولید ملی به سیاست‌های مکمل کنترل واردات نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه دیدار با مدیران جهاد کشاورزی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌های ملی و توانمندی‌های موجود در کشورمان، سال‌ جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های کاری سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی، تصریح کرد: امیدواریم امسال با توجه به فرصت‌های ایجاد شده در زمینه‌های تجارت داخلی و بازرگانی خارجی بتوانیم به تولیدات ملی در بخش صادرات و بازرگانی خارجی دربخش کشاورزی استان دست یابیم.

محمدیان با اشاره به اینکه یکی از بیشترین فرصت‌های اشتغال ایجاد شده استان در سال گذشته بخش کشاورزی بوده با تاکید بر توسعه بخش کشاورزی در استان گفت: توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان زمینه‌ساز تولیدات داخلی و ملی است.

این مسئول هدف از اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در سال 91 را ایجاد اشتغال جدید و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: همان طور که کشورهای پیشرفته، با حمایت از تولید داخلی خود، روند توسعه را طی کرده‌اند، اقتصاد ایران نیز باید به این مهم توجه کند و مسیر توسعه را باحمایت از کالا و کارگر وسرمایه‌گذار داخلی خود به پیش ببرد و باور کند که ایرانی باید جنس ایرانی مصرف کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به طرح‌های کشاورزی اولویت‌دار برای پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع‌های نیمه‌تمام شامل مجتمع‌های دامی، شیلاتی، تولیدات دامی و گیاهی، طرح‌های کوچک کشاورزی شامل آب، خاک، زنان روستایی، تولیدات گیاهی و دامی، طرح‌های توسعه و اصلاح باغات شامل باغات آبی و دیم و تولید نهال گواهی شده از طرح‌های کشاورزی اولویت‌دار هستند.

محمدیان با بیان اینکه حمایت از تولید ملی به سیاست‌های مکمل کنترل واردات نیاز دارد افزود: حمایت از تولید ملی، یعنی مصرف کالای ایرانی، دفاع از کار و سرمایه ایرانی، و این مهم از طریق اصلاح سیاست‌های تعرفه‌ای واردات، اصلاح نرخ ارز و رشد آن متناسب با تورم، تشویق‌های صادراتی، مالیاتی، بانکی، اصلاح سیاست‌های مالی و بودجه‌ای دولت و کاهش وابستگی دولت به دلارهای نفتی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که محصولات و کالاهای مشابه ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب وجود دارد، نباید به مصرف کالای خارجی عادت کنیم، ادامه داد: خرید محصولات کشاورزی و کالای داخلی به معنای حمایت از اشتغال جوانان خودمان و فرزندان ایران است و بدین معناست که از کشاورزان و سرمایه‌گذاران ایرانی حمایت کرده‌ایم، اما وقتی از کالای خارجی استفاده می‌کنیم در واقع از سرمایه‌گذار و کارگر خارجی و وارد کننده حمایت کرده‌ایم از این رو دوباره تاکید می‌کنم که برای توسعه بخش کشاورزی، ایرانی باید محصول تولید داخلی مصرف کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود اقدامات مختلفی از سوی سازمان در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی در بخش کشاورزی صورت گرفت، افزود: این حرکت‌ها در سال جدید نیز ادامه یافته و تلاش می‌کنیم استراتژی حمایت از تولید ملی و جهاد اقتصادی را از خود سازمان آغاز کنیم و تا حد ممکن راه را برای تولید داخلی و کاهش واردات کالاهای کشاورزی باز نماییم  و اجازه واردات کالا به خصوص در فصل برداشت و عرضه کالای داخلی را ندهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت توجه به فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی مناسب محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدات ایرانی، به خاطر عدم بسته بندی و عدم معرفی برند مناسب، بازار کوچکی دارند از این رو پرداختن به موضوع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی یکی از شاخصه‌های حمایت از تولید ملی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سرزمینی که نیروی کار فراوان، زمین فراوان و آب کم داریم باید نرخ‌ها به سمتی برود که از زمین و نیروی کار بیشتر استفاده کنیم و از آب کمتر استفاده کنیم تا تولید با بهره وری بیشتر همراه شود عنوان کرد: باید به جای کاشت محصولاتی همچون پیاز که به آب زیاد نیاز دارد، محصولات و درختانی بکاریم که آب کمتری نیاز دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه بررسی عملکرد بخش کشاورزی در سالی که محور فعالیت‌ها بر اساس سال جهاد اقتصادی تبیین شده بود، حاکی از آن است که تلاش‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف انجام شده، اذعان داشت: این عملکرد حاکی از آن است که تلاش های ارزشمندی در عرصه‌های مختلفی نظیر افزایش تولیدات داخلی، افزایش صادرات، ارایه تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدکنندگان، تولید با کیفیت و توسعه بخش کشاورزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول