اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران عنوان کرد

حمایت از تولید ملی حل معمای اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: حل معمای اقتصاد ایران از طریق حمایت از تولیدات ملی و سرمایه‌های داخلی به دست می‌آید.

حمایت از تولید ملی حل معمای اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید یعقوب زراعت‌کیش در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه گچساران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناسایی چالش اصلی اقتصاد کشور، سال 91 را با درایت و هوشمندی سال حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند.

* سال جهاد اقتصادی تمام نشده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران افزود: روند نامگذاری سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری روندی اقتصادی بوده که نشان از اهمیت مسئله اقتصادی کشور و قطع وابستگی به دیگر کشورها را دارد.

زراعت‌کیش نامگذاری سال 91 را یکی از شاخصه‌های سال جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان‌دهنده این موضوع بوده که سال جهاد اقتصادی تمام نشده است.

وی ادامه داد: حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاه‌کلید توسعه همه‌جانبه حمایت از تولید ملی است.

این مقام علمی گچساران تنها راه مقابله با دشمن و تحریم‌های اقتصادی را حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از اثرات نامگذاری سال 91 به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی جلوگیری از گرانی و تورم است.

زراعت‌کیش کلید حل معمای اقتصاد ایران را در حمایت از تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: مسئولان و مردم در راستای تحقق این هدف مهم و مؤثر باید تلاش ویژه داشته باشند.

وی با طرح این سئوال که وظیفه مردم و مسئولان در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات داخلی چیست، ابراز داشت: تقویت فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بسیار مهم بوده و همه باید در این زمینه اقدام کنند.

زراعت‌کیش تولید و عرضه کالاهای با کیفیت در تشویق مردم برای مصرف کالاهای داخلی را امری لازم و ضروری عنوان کرد.

* عدم ترویج فرهنگ صحیح کار در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران معتقد است فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باید برای مردم به یک ارزش اساسی تبدیل شود.

زراعت‌کیش با انتقاد از عدم ترویج و رونق فرهنگ کار و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: یکی از مشکلات نرخ بالای بیکاری در این استان و به ویژه در گچساران عدم نگاه منطقی مردم به کار و اشتغال است.

وی با اشاره به وجود شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، ایجاد ظرفیت‌های جدید در صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی را از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در گچساران دانست.

زراعت‌کیش ایجاد صنایعی مانند پروفیل پی‌وی‌سی با هزینه کم و زمان کوتاه بهره‌برداری از این صنایع را یکی از طرح‌های اشتغالزایی مناسب در گچساران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: گچساران در زمینه صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی بالاترین ظرفیت‌های تولیدی و ایجاد اشتغال را در کشور دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول