اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

رونق تولید داخلی تنها راه نجات از تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آبادان گفت: رونق تولید داخلی، تنها راه نجات از توطئه دشمنان و تحریم‌های خارجی است.

رونق تولید داخلی تنها راه نجات از تحریم‌ها است

شهاب صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ‌با پایان سال جهاد اقتصادی، محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌ها علیه کشور ما در حال گسترش است، از این‌رو باید هر چه سریعتر طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات را تصویب کنیم.

وی افزود: در این طرح همه شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در ابتدا برای تأمین نیازهایشان در ابتدا از کالای تولید داخل استفاده کنند و سپس سراغ شرکت‌های ایرانی ـ خارجی و در صورت نبود، از شرکت‌های خارجی – ایرانی بهره ببرند.

معاون عمرانی فرماندار آبادان بیان کرد: با اجرای این طرح و حمایت از تولید داخلی می‌توانیم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف با توجه به شرایط و ضرورت‌های کشور، بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و این موضع نشانگر دید عمیق ایشان به مسائل مختلف است.

صدیقی با بیان اینکه نامگذاری سال ۹۱ به "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری راهکاری گره‌گشا برای عرصه اقتصادی کشور در آینده است، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ رشد اقتصادی در گرو بهبود پاره‌ای شاخص‌ها از جمله رونق تولید داخلی، حمایت از سرمایه‌گذاری، کاهش بیکاری و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی است تا در چنین شرایطی دستگاه اجرایی سبک‌بال به هدایت سرمایه‌های خرد و کلان ملی مشغول شود.

وی افزود: مردم ایران در عینیت‌بخشی به نام سال ۹۱ نقش مؤثر و کلیدی‌ دارند، چرا که هم با تجمیع سرمایه‌های خرد خود در قالب تعاونی‌ها می‌توانند گام بلندی در رونق‌بخشی به تولید داخلی بردارند و هم با مصرف کالاها و محصولات ایرانی، بازار عرضه و تقاضا برای آنها را گرم کنند.

معاون عمرانی فرماندار آبادان رونق تولید داخلی را تنها راه نجات از توطئه دشمنان و تحریم‌های خارجی خواند و تصریح کرد: نباید با نامگذاری سال ۹۱، شعاری برخورد کرد، بلکه باید آن را عملیاتی دید و این کار فقط با برنامه‌ریزی از سوی دولت و حمایت مجلس امکانپذیر است.

وی بیان کرد: رفتار هوشمندانه اقتصادی در رابطه با واردات اقدام دیگری است که باید در راستای شعار امسال انجام شود.

صدیقی با بیان اینکه توجه مسئولان اجرایی به تولید ملی امری ضروری است، گفت: در راستای شعار سال ۹۱ مردم نیز باید استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول