اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

کلید پیشرفت ایران تکیه بر تولید داخلی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: کلید پیشرفت ایران اسلامی ما متکی بر تولید داخلی و توجه به دانش بومی است.

کلید پیشرفت ایران تکیه بر تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رئیس ساداتی ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارگزاران شهرستان کوثر در آغازین روز کاری سال نو اظهار داشت: دشمن امروز تمام جهد و تلاش خود را به کار گرفته تا ایران سربلند و مستقل ما را با چالش‌های عظیم اقتصادی، فرهنگی و معنوی روبرو کند که در هر سه حوزه با تدبیر مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز تیرش به سنگ می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال پی در پی است که مقام معظم رهبری در یک درایت کامل موضوع اقتصادی را به عنوان سرلوحه حرکت و تلاش مسئولان خدمتگزار قرار می‌دهد تا ایران اسلامی ما بتواند به معنای واقعی در این حوزه توانمند و قدرتمند شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پیام نوروزی رهبر انقلاب، عامل اصلی توسعه اقتصادی کشور است تصریح کرد: پیام امسال رهبر انقلاب اسلامی تلفیقی از پیام سه سال گذشته معظم‌ له است که در قطع وابستگی اقتصادی کشور به استکبار و کشورهای غربی است.

رئیس ساداتی عنوان کرد: در پیام رهبر انقلاب چالش‌های پیش رو در مسیر توسعه اقتصادی، خودکفایی و اشتغالزایی به خوبی پیش‌بینی شده و با محقق شدن کامل پیام امسال عمده مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

وی افزود: ترجیح دادن کالاهای با مارک داخلی بر کالاهای کشورهای خارجی سبب حمایت از تولید کنندگان و تشویق آنها خواهد شد.

فرماندار کوثر به عوامل اصلی فرایند تولید اشاره کرد و گفت: نیروی کار جوان و خلاق، سرمایه و زمین فراوان در کشور وجود دارد که با مدیریت منسجم و کار آمد می‌توان تولید محصولات خود را افزایش و به خودکفایی برسیم.

رئیس ساداتی نقش دولت در تبلیغات و فرهنگسازی در زمینه مصرف کالاهای داخلی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالاهای ارزان قیمت و بی‌کیفیت آسیای شرقی و به خصوص چین به کشور تولیدات داخلی را حمایت کند.

این مسئول حمایت‌های بازرگانی، محدودیت‌های تعرفه‌ای و سایر سیاست‌های گمرکی را از دیگر راهکارهای حمایت دولت از تولیدات داخلی اعلام و اضافه کرد: پرداخت یارانه صادرات و فراهم کردن آسان و ارزان نهاده‌های تولید،بهترین راهکار حمایت مسئولان از تولید داخلی است.

فرماندار کوثر در پایان سخنان خود تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور نیز می‌توانند با تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان علمی کشور در امر تولید داخلی، اشتغال و محقق شدن پیام امسال رهبر انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول