اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

روستائیان در عرصه تولیدات داخلی جهادگونه تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستائیان و عشایر در عرصه افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی خود جهادگونه تلاش کنند.

روستائیان در عرصه تولیدات داخلی جهادگونه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید و نامگذاری سال 91 با عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر روستاها نیز به موازات شهرها از امکانات و توسعه برخوردار شده‌اند.

* توسعه پایدار زمینه‌ساز ارتقای سطح زندگی روستائیان است 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روند پیشرفت و ترقی در جامعه روستایی را متناسب و هماهنگ در تمام بخش‌ها عنوان و بر تلاش بیشتر برای آبادانی روستاها تأکید کرد.

جعفری گفت: توسعه و عمران روستایی در سال‌های اخیر همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بوده است.

وی تحقق شعار "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را در راستای رسیدن به توسعه پایدار و ادامه روند قطع وابستگی به تولیدات دیگر کشورها مهم دانست.

جعفری با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش برای ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: هدف اصلی توسعه پایدار، تأمین نیازهای اساسی، بهبود و ارتقای سطح زندگی برای همه و ایجاد آینده‌ای امن‌تر است.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مشکلات حاشیه‌نشینی برای روستائیان پس از مهاجرت به شهرها باید برنامه‌ریزی‌ها و ارائه خدمات در روستاها مورد توجه قرار گیرد تا مهاجرت روستائیان به شهرها به حداقل رسیده و مهاجرت معکوس صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص امکانات دولتی به روستاها یادآور شد: دولت با عزم جدی و تلاش مضاعف به گونه‌ای عمل کرده که خدمات‌رسانی در روستاها در سال‌های اخیر شتاب گرفته است.

وی جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را نیازمند اشتغالزایی در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.

جعفری روستائیان را از مهم‌ترین تولیدکنندگان کشور دانست و تصریح کرد: باید با حفظ و تقویت بافت‌ و ظرفیت‌های روستایی به پیشبرد امر تولید در روستاها کمک کرد.

* ضرورت ایجاد فضایی سبز، پاک، همدل و مقاوم در روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد فضایی پاک، سبز، همدل و مقاوم برای روستائیان را بسیار مهم دانست و از دهیاران این استان خواست برای تحقق این امر بیش از پیش تلاش کنند.

جعفری ادامه داد: برای تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کهگیلویه و بویراحمد حداکثر بهره را گرفته و استفاده لازم برای توسعه و عمران روستاها را انجام داد.

وی با بیان اینکه عمران روستاها بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، متذکر شد: تحقق این موضوع نیازمند جدیت، پیگیری و رسیدگی همه دستگاه‌های اجرایی و همکاری روستائیان است.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول