اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

حضور نیم میلیون زائر و مسافر نوروزی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از حضور بیش از نیم میلیون زائر و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حضور نیم میلیون زائر و مسافر نوروزی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: بیش از 560 هزار زائر و مسافر در ایام تعطیلات نوروز در امامزادگان استان حضور یافتند.

وی افزود: بیشترین حضور مردم در امامزادگان لحظه سال تحویل با آمار 30 هزار نفری و روز 13 فروردین با آمار 100 هزار نفری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان خراسان‌جنوبی 70 بقعه وجود دارد، ادامه داد: طرح آرامش بهاری نیز در 30 امامزاده سطح استان برگزار شد.

گرایلی هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروزی، ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیاء، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هم‌وطنان در اعیاد نوروز باستانی، خدمت‌ر‌سانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه عنوان کرد.

وی بیان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی زمینه جذب مسافر به اماکن متبرکه را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا با آماده‌سازی 220 زائرسرا در مجاورت بقاع امامزادگان پذیرای مسافران و زائرین است.

گرایلی با اشاره به توزیع هزاران نسخه راهنمای امامزادگان شاخص استان در میان زائرین، مسافران و گردشگران نوروزی افزود: راهنمایی و هدایت صحیح مسافران، گردشگران و زائران نوروزی بقاع متبرکه از طریق بروشور، نقشه و راهنمای زائر، اطلاع‌رسانی مستمر از فعالیت‌ها و برنامه‌های بقاع متبرکه در رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های صدا و سیما در استان از جمله برنامه‌های اطلاع‌رسانی این اداره کل در طرح آرامش بهاری بوده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم و زائران از برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه و حضور  چشمگیر 30 هزار نفری زائران در برنامه تحویل سال نو در 17 امامزاده استان افزود: به منظور آگاهی از نظرات مردم و سنجش میزان رضایتمندی مسافران نوروزی از کیفیت خدمات بقاع متبرکه طرح نظرسنجی از مردم از طریق شماره پیامک 10000114 در امامزادگان مشمول طرح آرامش بهاری اجرا شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با قدردانی از همکاری مطلوب صدا و سیمای مرکز استان در پوشش برنامه‌های آرامش بهاری بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: صدا و سیمای استان  اطلاعات لازم را از نحوه اجرای طرح و تسهیلات آن به عموم مردم و زائران ارائه کرده‌اند که این فرآیند تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

گرایلی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه و امامزادگان استان افزود: طرح آرامش بهاری با برنامه‌‌های مختلف فرهنگی، نمایشگاهی و خدماتی برای مسافران نوروزی و زائران امامزادگان از 24 اسفند در 30 امامزاده آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه داشت.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت با عنوان خیمه‌های آرامش بهاری در امامزاده بی‌بی زینب خاتون(س) سربیشه و امامزاده سیدعلی(ع) نهبندان خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها چهار روحانی آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف و چهار روحانی تبرعی به زائران خدمات ارائه کرده‌اند و ایستگاه‌های نقاشی قرآن برای کودکان و دانش‌آموزان برگزار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی موقوفات و بقاع متبرکه استان در آستانه مبارکه شهدای باقریه بیرجند گفت: نمایشگاه معرفی بقاع و موقوفات شاخص استان حاوی تابلوهای نمایشگاهی در معرفی 30 امامزاده و موقوفه شاخص خراسان‌جنوبی است که در زیر هر تابلو معرفی اجمالی موقوفه یا امامزاده به صورت فارسی و لاتین درج شده است.

گرایلی از استقبال بیش از 100 هزار  نفر از فضای سبز بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه فضای سبز، بوستان‌ها و صحن امامزادگان استان در روز طبیعت پذیرای اقشار مختلف مردم و زائران و گردشگران بود، تصریح کرد: جمع کثیری از مردم متدین و خانواده‌ها ترجیح دادند روز طبیعت را با حضور در جوار بقاع متبرکه و فضای پاک و بی‌آلایش این اماکن متبرکه این روز را توأم با معنویت سپری کنند.

گرایلی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف در تلاش است تا فضای سبز و مفرح بقاع متبرکه هرچه بیشتر گسترش یابد گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان هم اکنون از فضای مساعدی برخوردار هستند که در طرح‌های توسعه بقاع متبرکه افزایش این فضا در صورت وجود ظرفیت‌های لازم دیده شده است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول