اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اسکان طبس خبر داد

افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی اسکان یافته در طبس

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اسکان شهرستان طبس گفت: تعداد مسافران نوروزی که در مدارس طبس اسکان یافته‌اند، نسبت به نوروز سال گذشته، بالغ بر 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی اسکان یافته در طبس

غلامحسین طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: با توجه به واقع شدن طبس در مسیر ارتباطی استان‌های مرکزی و جنوبی کشور، این شهرستان از شرایط خاص و منحصر به فردی برخوردار است و بر این اساس اسکان مسافران به‌ ویژه در ایام نوروز، طی چند سال گذشته رشد قابل توجهی یافته است.

وی بیان کرد: در شهر طبس و روستاهای حومه نزدیک و هم‌چنین در شهر دیهوک، در مجموع 465 کلاس، خوابگاه و نمازخانه در قالب 65 مدرسه برای استفاده مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود، که 88 نفر به عنوان مجموعه عوامل ستادی و خدماتی در راستای اسکان مطلوب مسافران نوروزی ایفای نقش کرده‌اند.

رئیس ستاد اسکان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس خاطرنشان کرد: از تاریخ 25 اسفندماه 1390 تا 12 فروردین 1391 در مجموع 7 هزار و 745 خانوار شامل 42 هزار و 600 نفر از مسافران نوروزی، برای اسکان در مدارس طبس پذیرش شدند، که این میزان در مقایسه با سال گذشته از 20.33 درصد افزایش برخوردار است.

وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش قابل توجه اسکان مسافران نوروزی در طبس، اما باز هم کلاس‌های آموزش و پرورش در بسیاری از شب‌ها پاسخ‌گوی تقاضا و نیاز مسافران نبود.

طاهری یادآور شد: از مجموع 465 کلاس، خوابگاه و نمازخانه آموزش و پرورش طبس که در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته، 411 مورد درجه دو (گروه ب) و 54 مورد درجه سه (گروه ج) است که نیمی از کلاس‌ها امکاناتی مانند تلویزیون، یخچال و پتو دارد و حمام و آشپزخانه هم به صورت مشترک استفاده می‌شود.

وی درباره درآمد حاصل از اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: درآمد کسب شده صرف پرداخت حق‌الزحمه عوامل، خرید و جایگزینی تجهیزات، و تأمین بخشی از هزینه برق و آب مدارس می‌شود.

رئیس ستاد اسکان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس اظهار داشت: از محل درآمد حاصل از اسکان مسافران نوروزی در سال‌های گذشته، 200 تخته گلیم مرغوب و 100 دستگاه تلویزیون به امکانات کلاس‌های طبس افزوده شده است و احتمالاً بخشی از درآمد امسال نیز صرف خرید حدود 50 دستگاه یخچال برای مدارس خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول