اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خبر داد

شادگان خالی از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان از خروج مسافران و مهمانان نوروزی از این منطقه خبر داد.

شادگان خالی از مسافران نوروزی

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: شادگان به لحاظ برخورداری از تالاب بین‌المللی شادگان و قرار داشتن در مسیر آبادان، ماهشهر هر سال میزبان تعداد زیادی مسافر و مهمان نوروزی است.

وی افزود: این منطقه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی مهمان و مسافر نوروزی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان ورود و از آن بازدید کردند.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه مردم این منطقه بسیار مهمان‌نوازند، خاطرنشان کرد: مسافران با توجه به پایان تعطیلات رفته رفته منطقه را ترک می‌کنند به طوری‌که می‌توان گفت شادگان امروز خالی از مهمان نوروزی است.

وی در ادامه به ویژگی‌های منحصر تالاب بین‌المللی شادگان اشاره کرد و افزود: این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌ است.

فیوضی با بیان اینکه تالاب شادگان بزرگ‌ترین تالاب ایران است، اظهار کرد: این تالاب یکی از 18 تالاب بین‌المللی ثبت شده در یونسکو است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تالاب نقش رابط بین رودخانه جراحی و خلیج فارس را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی شادگان محل مناسبی برای پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا و سیبری در پاییز به منطقه روی می‌آورند.

فرماندار شادگان در پایان گفت: پوشش گیاهی درون تالاب، چراگاه و منبع مهم تأمین علوفه و غذا برای دام‌های روستاییان حاشیه تالاب تلقی می‌شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول