اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل مطرح کرد

هدایت 63 هزار نفر از مسافران نوروزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: 63 هزار و 978 نفر مسافر نوروزی در دوازدهمین مرحله طرح راهنمایی مسافران هدایت شدند.

هدایت 63 هزار نفر از مسافران نوروزی در اردبیل

بهرام غیبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در 10 شهرستان استان پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی برپا شده بود که مسافران در ابتدا با ورود به شهرها توسط این پایگاه‌ها راهنمایی می‌شدند.

وی از 16 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی خبر داد و یادآور شد: 287 نفر از اعضای پست‌های جمعیت هلال احمر در دوازدهمین مرحله طرح راهنمایی مسافران نوروزی ما را یاری می‌کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به برپایی 16 خیمه نماز برای مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۰ نفر از مراجعین به نماز‌خانه‌ها مراجعه کردند.

غیبی برپایی 16 ایستگاه سلامت نیز در اردبیل یادآور شد و افزود: 132 هزار اقلام فرهنگی شامل 3 هزار قبله‌نما، 8 هزار کیف کمری امداد با تجهیزات اولیه، یک هزار جلد کتاب سفر راهنما، 15 هزار جلد مجله مهر‌گویان،‌ 15 هزار نسخه بروشور مشترک با میراث فرهنگی و 80 هزار نسخه روزنامه در این مدت توزیع شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های امداد و نجات نوروزی هلال احمر از 25 اسفند ماه تا 13 فروردین سال جاری اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: در بخش جمعیت آسیب‌دیدگان از حادثه که شامل یک هزار و 28 خانوار است، دو هزار و 608 نفر حادثه دیده داشتیم که از این رقم 93 نفر مصدوم، دو هزار و 603 نفر نجات‌ یافته، 60 نفر مصدوم انتقالی، 40 نفر درمان شده سرپایی و 521 نفر مسافر اسکان داده شده را شاهدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در بخش نیروهای امدادی عملیاتی 86 تیم عملیاتی با 87 نجات‌گر پرسنل، 230 نجات‌گر داوطلب،‌ 27 امداد‌گر و 345 نیروی عملیاتی ما را در این طرح همراهی کردند.

غیبی با اشاره به تجهیزات ترابری به کارگیری شده در حادثه نیز تصریح کرد: 66 دستگاه آمبولانس، 21 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و 15 دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو در دوازدهمین طرح راهنمایی مسافرین نوروزی سال 91 به کارگیری شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه سه دستگاه ست سبک نجات و یک دستگاه ست هیدرولیک نیز به کار‌گیری شده است به خبرنگار فارس اظهار داشت: 511 بسته غذایی و 273 مورد اقلام زیستی در قالب کمک‌های امدادی به مسافران توزیع شد.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول