اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته محقق شد

رشد 15 درصدی تردد مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد 15 درصدی تردد گردشگران در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 15 درصدی تردد مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه جنوب و جنوب‌غربی کشور است.

مسئول عالی امور گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در این استان در طول دولت‌های نهم و دهم بهبود یافته است، بیان کرد: در بیشتر اماکن گردشگری امکانات رفاهی و نیازهای اولیه تعبیه شده است.

ایزدی به برگزاری جشنواره‌های مختلف در ایام نوروز در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: چهار گروه ما که یکی از آن‌ها سیار بود و به بیشتر نقاط استان سفر کرد برای گردشگران و مسافران نوروزی برنامه‌های مفرحی را برگزار کردند.

وی در ادامه با بیان رشد 15 درصدی تردد مسافران نوروزی در این استان عنوان کرد: هنوز آمار رسمی در رابطه با تعداد مسافر نوروزی که وارد استان شده‌اند، ارائه نشده است ولی آنچه که دوستان ما در حمل و نقل و پایانه‌ها به ما گفته‌اند رشد 15 درصدی تردد مسافر بوده است.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به اماکن مختلف تاریخی و گردشگری و همچنین زیارتی این استان که بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند اشاره کرد و گفت: در زمینه تاریخی بیشتر بازدیدکننده مربوط به شهر قدیمی دهدشت بود که در کنار آن موزه سکه را دایر کرده بودیم و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

ایزدی شلال‌دان باشت شهر گچساران و چشمه بلقیس چرام را از پر بازدیدترین اماکن طبیعی این استان در ایام نوروز عنوان کرد.

این مسئول در ادامه از حرم بی‌بی‌حکیمه (س) و امامزاده علی به عنوان اماکنی یاد کرد که بیشترین زوار را در ایام نوروز کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده بودند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول