اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران صورت گرفت

استقبال مسافران از طرح بهاری در امامزاده‌های مازندران

خبرگزاری فارس: بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل از استقبال پرشور مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های شاخص مازندران خبر داد.

استقبال مسافران از طرح بهاری در امامزاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یحیی عسگری‌پور شامگاه امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان بیان کرد: آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) آمل یکی از شاخص‌ترین امامزادگان استان مازندران است که هر ساله میزبان مسافران در تمام ماه‌های سال است.

وی افزود: آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) یکی از مهم‌ترین اماکن زیارتی و سیاحتی آمل و استان مازندران محسوب می‌شود که در منطقه اسکومحله در دامنه‌های سرسبز شمالی قرار گرفته که در خود بقعه‌های تاریخی همچون حوض شفا، مرقد بی‌بی فاطمه و سقاخانه را جای داده است.

عسگری‌پور با بیان اینکه طرح خیمه‌های معرفت تنها در چهار امامزاده بزرگ و پرتردد مازندران برگزار شده است، بیان کرد: این طرح علاوه بر امامزاده عبدالله (ع) آمل در امامزاده عباس ساری، امامزاده سید حسین شیرود تنکابن و امامزاده قاسم بهشهر برگزار شد.

بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل با اشاره به اینکه در هر یک از این مراکز پنج خیمه برپا شده بود، یادآور شد: ایستگاه‌های سخنرانی، پرسش و پاسخ، معارف قرآنی، امور هنری و خیمه ارائه آثار مربوطه فرهنگی و مذهبی در این امامزاده دایر بود که استقبال پرشور نوجوانان، جوانان و مسافران نوروزی باعث دلگرمی و قوت قلب مسئولان شد.

عسگری‌پور با اعلام اینکه طرح آرامش بهاری نیز دیگر طرح نوروزی در سطح امامزادگان مازندران بود، گفت: این طرح در بیش از 104 بقعه متبرکه مازندران از 25 اسفند 90 کار خود را شروع کرده و تا 14 فروردین ‌ماه 91 ادامه داشت که آستانه امامزاده عبدالله (ع) آمل نیز در این بین جای داشت.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در مورد تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تصریح کرد: باید با ایجاد نشاط و شور معنوی از ظرفیت‌های اماکن مقدسه بهره‌گیری شود.

بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل از برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری، ارائه عکس‌های مذهبی و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه سیمای عفاف در آینه حجاب، پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی مردم توسط روحانیان، ایجاد نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و ایستگاه‌های مشاوره، نقاشی، آموزه‌های قرآنی در ایام نوروز برای استفاده گردشگران و مسافران خبر داد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول