اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

طی 10 سال گذشته صورت گرفت؛

آزادی 2400 زندانی توسط ستاد دیه اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان استان اصفهان گفت: طی 10 سال گذشته تعداد 2هزار و 400 نفر زندانی جرایم غیر عمد توسط ستاد دیه اصفهان آزاد شده‌اند.

آزادی 2400 زندانی توسط ستاد دیه اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری پیش‌ازظهر امروز در سومین گردهمایی مدیران عامل ستادهای دیه سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد ستاد دیه استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: آزادی زندانیان تأثیر بسیار زیادی بر روحیه زندان‌ بانان دارد چراکه به طور مستقیم با خانواده‌های این افراد روبرو می‌شوند.
وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان همایش گل‌ریزان در شهر اصفهان و نیز شهرستان‌های تابعه برگزار شد، افزود: خیران با آزادی زندانیان علاوه بر این که یک نفر را به آغوش خانواده باز می‌گردانند به افراد خسارت دیده هم کمک می‌کنند تا جبران خسارت کنند.
مدیرکل زندان استان اصفهان با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره ستاد دیه در مجموعه استان تلاش دارند تا در حد امکان زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کنند، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت ستاد دیه طی 10 سال گذشته  شاهد آزادی 2هزار و 400 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد توسط برنامه‌های ستاد دیه و کمک‌های مردمی و دولت بوده‌ است.
وی به موارد پرداخت دیه و آزادی زندانیان اشاره کرد و افزود: بیشتر این زندانیان از محکومان به دیه، نفقه، مهریه، تصادف و جرایم مالی بوده‌اند که به آغوش خانواده بازگشتند.
امیری همچنین به آزادی زندانیان استان اصفهان در شش ماه سال 90  اشاره کرد و گفت:180 نفر آزادی در این شش ماه صورت گرفته است که از این تعداد 53 نفر دیه،127 نفر زندانیان با محکومیت‌های مالی غیر‌کلاهبرداری بوده است.
وی با تاکید به اینکه 876 میلیون و 403هزار ریال کل پرداخت از صندوق ستاد و کمک خیرین بوده است، بیان داشت: 63 نفر با مبلغی بالغ بر 7 میلیارد و 106 میلیون ریال از زندان آزاد و بقیه زندانیان توسط کمک‌های صندوق تامین خسارت‌های بدنی، گذشت شاکی، نقدینگی محکوم، قبول اعسار، وام ستاد، پرداختی دیه مرکز و کمیته امداد آزاد شده‌اند.
مدیرکل زندان استان اصفهان به وضعیت زندانیان واجد شرایط آزادی اشاره و ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 90 کل کشور اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 300 میلیون ریال برای آزادی بیش از 220 نفر زندانیان واجد شرایط استان به حساب واریز شده است که بیش از 100 نفر از محل این بودجه آزاد و مابقی توسط مدد کاران در دست اقدام برای آزادی است.
وی بر اساس آخرین آمار اعلامی از زندان‌های استان اصفهان را 502 نفر برشمرد و افزود: 147 نفر به دلایل عجز از پرداخت مهریه و نفقه با مبلغی بالغ بر 181 میلیارد ریال، 265 نفر به دلیل عدم پرداخت وجه چک و محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری با مبلغی بیش از 438 میلیارد ریال، 99 نفر به دلیل عجز از پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی با مبلغی بیش از 56 میلیارد ریال در حال تحمل کیفر در زندان‌های استان به سر می‌برند.
امیری با تاکید به اینکه کمک خیران در سرعت بخشیدن به آزادی زندانیان موثر است، بیان داشت: 720 میلیارد ریال برای آزادی این زندانیان جرایم غیر عمد لازم است که بتوان این افراد را آزاد و به آغوش خانواده بازگرداند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول