اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سفر چهارم هیئت دولت به خراسان جنوبی صورت گرفت؛

آزادی 24 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: همزمان با سفر چهارم هیئت دولت به خراسان جنوبی و با حضور وزیر دادگستری 24 زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

آزادی 24 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وزیر دادگستری پیش از ظهر امروز در این آیین که با حضور قضات، مسئولان قضایی استان، جمعی از خیران و خانواده زندانیان آزاد شده برگزار شد، از خیرانی که به آزادسازی زندانیان کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.
سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه برای آزادسازی این تعداد زندانی در خراسان جنوبی مبلغ 6 میلیارد و 533 میلیون ریال پرداخت شده است، اظهار داشت: از این مبلغ 3 میلیارد و 430 میلیون ریال بخشش طلبکاران بوده و 900 میلیون ریال نیز کمک ریاست جمهور بوده است.
وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و 107 میلیون ریال توسط خود محکومان مالی پرداخت شده، مبلغ 500 میلیون ریال نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده  و مبلغ 114 میلیون ریال نیز توسط ستاد دیه و با همت خیران استان پرداخت شده است.
وزیر دادگستری با بیان اینکه 75 درصد تصادفات در ایران به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است، تصریح کرد: مردم به ویژه جوانان باید بدانند که می‌توان با رعایت این قوانین از وقوع تصادف و عواقب بعد از آن جلوگیری کرد.
بختیاری تصریح کرد: سالانه در کشور 300 هزار نفر مصدوم تصادفات می‌شوند که مجرمان مجبور به پرداخت دیه می‌شوند که می‌توان با احترام به قوانین جلوی این مسائل را بگیریم.
وی ادامه داد: محکومان جرایم غیرعمد بدهکار هستند ولی بزهکار نیستند و این دو با هم تفاوت دارد هر چند که هر دو در زندان به سر می‌برند.
وی استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور و هیئت دولت در دور چهارم سفرهای استانی را بی نظیر و بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: مردم این استان انسان‌های قدرشناسی هستند که با این استقبال به مسئولان دلگرمی دادند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز در این جلسه ادامه داد: در سفر گذشته هیئت دولت به خراسان جنوبی نیز ما شاهد آزادی 41 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان بودیم.
محمدعلی اربابی ادامه داد: همچنین در این سفر نیز غیر از 24 زندانی جرایم غیر عمد 42 نفر نیز از سایر جرایم مالی آزاد و به کانون گرم خانواده خود برمی‌گردند.
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول