اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه فارس خبر داد:

آزادی 16 زندانی در مهر ماه از زندان‌های فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: 16 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با 2 میلیارد ریال بدهی در مهر ماه از زندان‌های فارس آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

آزادی 16 زندانی در مهر ماه از زندان‌های فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی زندان‌های فارس، معین موسوی اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات بند 104 قانون بودجه سال 90 کل کشور و با همکاری ستاد دیه کشور تأمین شده است.
موسوی افزود: اصل بدهی این افراد بالغ بر 7 میلیارد ریال بوده که مابقی بدهی از طریق اخذ تخفیف رضایت‌مندانه از شکات و همچنین کمک مالی ستاد دیه فارس از محل گلریزان ماه مبارک رمضان تأمین شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس نقش صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات فعال در این استان را در آگاهی و استقبال خیران در آزادسازی زندانیان مؤثر دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، اذهان عمومی را برای این امر خداپسندانه آماده کرده و جا دارد از تمام کسانی که در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این استان در جذب خیران مشارکت داشته‌اند صمیمانه تقدیر کنیم.
این مقام مسئول در ستاد دیه استان فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه افرادی هستند که به دلایل مختلف امکان دریافت وام‌های قرض‌الحسنه و پرداخت اقساط آن را ندارند بنابراین ستاد دیه این استان از طریق برپایی گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، این افراد را با پرداخت کمک بلاعوض آزاد می‌کند.
وی به میزان اعتبار تعیین شده از قانون بودجه کل کشور در سال 90 برای این ستاد مردمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری اعتباری نزدیک به 60 میلیارد ریال از محل قانون بودجه کل کشور از طریق بانک‌های عامل ملت، تجارت و رفاه کارگران با توجه به جامعه آماری زندانیان جرایم غیرعمد در اختیار ستاد دیه فارس قرار گرفته است.
موسوی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری ستاد دیه این استان توانسته است زمینه آزادی بیش از 490 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در این استان را فراهم کند.
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس همچنین با اشاره به اینکه امسال مبالغ جمع‌آوری شده از طریق کمک‌های خیران در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، بیان داشت: جمع مبالغ اهدایی خیران فارس در ماه رمضان امسال بیش از 12میلیاردریال بوده و نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول