اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 10 سال گذشته صورت گرفت؛

آزادی 740 زندانی با مشارکت کمیته امداد استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در طول 10 سال گذشته 740 نفر زندانی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان آزاد شده‌اند.

آزادی 740 زندانی با مشارکت کمیته امداد استان زنجان
بهرام‌ ولی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آزادسازی زندانیان گامی به سوی ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با ستاد دیه استان همکاری دارد،افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از محل اعتبارات داخلی خود نیز اقدامات بسیاری در زمینه آزاد سازی زندانیان انجام می‌دهد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تاکید کرد: فقدان سرپرست در برخی خانواده‌ها موجب به خطر افتادن امنیت جامعه و خانواده شده و به همین منظور مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برای ایجاد امنیت بیشتر در جامعه اقدام به آزاد سازی زندانیان می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدام به آزادسازی زندانیانی می کند که غیر عمد در زندان‌ها باشند.
ولی‌زاده تاکید کرد: افرادی که تجاوز به عنف کرده و به‌صورت عمدی در زندان‌ها به سر می‌برند شامل این طرح نمی‌شوند.
وی بیان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح کشور و به‌ویژه در سطح استان زنجان همیشه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه های برگزار شده در طول ماه مبارک رمضان ادامه داد: با وجود حجیم بودن برنامه‌ها جشن گلریزان با استقبال خوبی از سوی مردم استان زنجان مواجه شد.
وی با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی در در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال‌ جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مبلغ 175 میلیون ریال کمک از سوی مردم جمع‌‌آوری شده است.
ولی‌زاده یادآور شد: با کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال ‌جاری شش نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان زنجان آزاد شده و به آغوش خانواده خود برگشته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال ‌جاری همچنین 15 زندانی نیز با مشارکت امداد زنجان از محل اعتبارات داخلی این نهاد آزاد شده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: با برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ذی‌ربط مقرر شده که در سال ‌جاری نیز 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد احداث شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از اقدامات در زمینه ساخت این واحدهای مسکونی از قبیل خرید زمین صورت گرفته است.
ولی‌زاده ادامه داد: در صورتی‌که اعتبار مورد نیاز ساخت این واحدهای مسکونی قبل از پایان فصل کاری به این نهاد ابلاغ شود مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را در زمینه انجام مراحل بعدی این واحدهای مسکونی انجام می‌دهند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 48 هزار مددجو زیر پوشش این نهاد هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اذعان داشت: با اقدامات توانمند‌سازی که از سوی مسئولان این نهاد صورت گرفته است تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان کاهش یافته است.
وی ایجاد مشاغل و اعطای وام‌های مختلف را از جمله مواردی برشمرد که در راستای توانمندسازی مددجویان صورت گرفته است.
ولی‌زاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که از سوی مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان صورت گرفته است، در مقطع زمانی مقتضی، تعداد مددجویان زیر پوشش این نهاد 2هزار نفر کاهش یافته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان تاکید کرد: خارج شدن مددجویان زیر پوشش این نهاد به صورت یک‌باره صورت نمی‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با انجام کارهای کارشناسی و با بررسی‌های لازم انجام می‌شود.
ولی‌زاده تصریح کرد: قبل از توانمندی مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) وضعیت مالی و توانایی فرد از نظر اداره زندگی و مسائل معیشتی مورد بررسی قرار گرفته و سپس خودکفایی مددجوی مورد نظر اعلام می‌شود.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان کمتر از متوسط کشوری مددجو زیر پوشش دارد، ادامه داد: این امر حاصل مناعت طبع شهروندان زنجانی است.
 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 50 درصد مددجویان زیر پوشش این نهاد در چرخه اشتغال وارد شده‌اند.
وی با بیان اینکه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال برای 2 هزار مددجوی این نهاد یادآور شد: مسئولان این نهاد در نظر دارند حتی برای بیشتر از تعداد مقرر شده نیز اشتغال ایجاد کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول