اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت گرفت

مصالحه 82 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دفاتر مشاوره

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از مصالحه 82 درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره کلانتری‌های سطح استان طی یک سال گذشته خبر داد.

مصالحه 82 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دفاتر مشاوره

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس خراسان شمالی، سید محمد هاشمی اظهار داشت: طی یک سال گذشته 96 طرح مشاوره فعال در مدارس و مساجد توسط کارشناسان مشاوره به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده 750 مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان انتظامی در زمینه نظام وظیفه، گذرنامه، استخدام در نیروی انتظامی و... مشاوره دریافت کرده‌اند.

هاشمی از جمله اهداف مراکز مشاوره و راهنمایی در ناجا را کمک به پیشگیری از وقوع و بروز جرم عنوان کرد و گفت: این خصوصیت می‌تواند ماهیت مراکز مشاوره و راهنمایی را از سایر مراکز و نهادهای مشابه حمایتی متمایز سازد.

این مسئول به مراجعه یک هزار و 400 نفر از شهروندان طی یک سال گذشته به مراکز مشاوره و دفاتر کلانتری‌های سطح استان اشاره کرد و افزود: از مجموع افراد مراجعه کننده به این مراکز 250 پرونده در دفاتر کلانتری‌ها تشکیل شد که یک هزار و 150 مورد از آنان با تلاش مشاوران کلانتری‌ها به مصالحه انجامیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها به عمل آمده 82 درصد پرونده‌ای ورودی به دفاتر کلانتری‌های سطح استان به مصالحه انجامیده است.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده یک‌هزار و 550 نفر مراجعه کننده به مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های سطح استان مراجعه و در زمینه‌های مشاوره روان شناختی، خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

هاشمی گفت: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان، تهیه بروشور، درج مطالب آموزشی در سایت و جراید، تهیه مقاله، جزوه آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و تعامل با ادارات و نهادهای مرتبط با مأموریت مرکز مشاوره را می‌توان بیان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی واقع در بجنورد – چهارراه شهرک شاهد - ساختمان معاونت اجتماعی استان، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به شهروندان است.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول