اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

ایران برای تولید نهال در افغانستان مشاوره می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایران برای تولید نهال در افغانستان مشاوره می‌دهد.

ایران برای تولید نهال در افغانستان مشاوره می‌دهد

غلامحسین حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری بازاریابی افغانستان اظهار کرد: در این سفر توانمندی‌های خراسان شمالی در حوزه‌های پژوهش و تحقیقات کشاورزی مورد توجه این هیئت خارجی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا مقرر شد تا تکنولوژی و مکانیزاسیون پیرو درخواست این هیئت به کشور افغانستان ارائه شود، افزود: آنها رسماً اعلام کرده که نیاز به این دانش و تکنولوژی داشته و بر همین اساس یک تفاهمنامه بین هیئت تجاری افغانستان با جهاد کشاورزی استان به امضا رسید.

حسین‌زاده با بیان اینکه در این راستا خراسان شمالی برای تولید بذر نهال‌ها مثل سیب، گیلاس، گردو و انگور از طریق مرکز تحقیقات کشاورزی مشاوره می‌دهد، گفت: استان با دارا بودن مرکز تحقیقات کشاورزی و پژوهش از توانمندی بالایی در این بخش برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از طریق نظام مهندسی نیز 57 شرکت کشاورزی زیرپوشش آن توافق‌نامه‌هایی به منظور برگزاری کلاس‌های کاشت، داشت و برداشت برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها قابل ارائه در استان و یا کشور افغانستان است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: طی این دوره‌ها آموزش‌های لازم به منظور ارتقای سطح دانش کشاورزی و افزایش میزان برداشت محصولات به شرکت‌کنندگان در دوره‌ها ارائه می‌شود.

هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان در سفری سه روزه به خراسان شمالی، علاوه بر نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان، از مجتمع‌های پتروشیمی، سیمان و 15 واحد تولیدی صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی بازدید کردند.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول