اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان غربی:

4 مرکز مشاوره ژنتیک در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 4 مرکز مشاوره ژنتیک در آذربایجان غربی برای ارائه خدمات به مردم در حال فعالیت هستند.

4 مرکز مشاوره  ژنتیک در  آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از این تعداد مراکز مشاوره یک واحد دولتی بوده که در ارومیه با اهتمام مسئولان و دلسوزان عرصه سلامت با هدف کاهش ناهنجاری‌های مادرزادی راه‌اندازی شده است می‌طلبد در راستای معرفی فعالیت‌های این مرکز اطلاع‌رسانی جامع و مناسب توسط ارباب جراید صورت بگیرد تا به تدریج نتایج مثبت آن را در جامعه شاهد شویم.

وی تصریح کرد: به جز یک مرکز دولتی در ارومیه، سه مرکز خصوصی دیگر هم در استان وجود دارد که از این تعداد دو مرکز در ارومیه مشغول ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم هستند و یک مرکز دیگر نیز در میاندوآب راه‌اندازی شده است لذا درصدد هستیم تا ابتدای سال 1391 در خوی و پیرانشهر نیز مراکز دیگری راه‌اندازی شود.

این مسئول به لزوم انعکاس نتایج فعالیت‌های این مراکز اشاره کرد و گفت: 10 ماهه سال جاری بیش از 750نفر به این مراکز برای گرفتن خدمات مراجعه کرده‌اند پس برای اینکه میزان استقبال از این مراکز توسط اقشار مختلف جامعه افزایش پیدا کند باید نسبت به آگاه‌سازی گروه‌های مختلف مبادرت شود به طوری که رسانه‌های جمعی در این ارتباط نقش سازنده و تاثیرگذاری دارند و نباید به هیچ عنوان از آن ها غفلت شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای ترغیب مردم یارانه هم به مراجعه‌کننده‌ها پرداخت می‌کند، ادامه داد: با وجودی که هزینه انجام دادن مشاوره چندان هنگفت نیست ولی سازمان بهزیستی 50 درصد هزینه مشاوره تقبل کرده است تا افرادی در طبقه‌های اجتماعی مختلف قادر به خدمت گرفتن از این مراکز شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه هزینه مشاوره بسیار کمتر از آزمایش ژنتیک است، گفت: سال قبل رقمی بالغ بر 12 میلیون تومان به مراجعان نیازمند کمک هزینه آزمایش ژنتیک پرداخته شد.

انتهای‌پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول