اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

نکات مشاوره‌ای از علمای حوزه علمیه اخذ شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشاوره قلب آموزش و پرورش است و از رویکردهای مهم این است که نکات مشاوره‌ای باید با علمای حوزه در میان گذاشته شود و راهکارها از آنان اخذ شود.

نکات مشاوره‌ای از علمای حوزه علمیه اخذ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن فرازنده خالدی در گردهمایی مشاوران مدارس استان قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی موعود(عج) برگزار شد، اظهار داشت: در شورای عالی امنیت ملی کمیته‌ای به نام امنیت پایدار تشکیل شده که اعضای این کمیته از مدیران ارشد آموزشی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی این کمیته بررسی مجموعه آسیب‌های اجتماعی است و تصمیمات و راهکارهای پیشگیری و درمان مسائل و مشکلات در این کارگروه بر اساس اطلاعاتی که از حراست‌های استان، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های امنیتی جمع آوری می‌شود، اتخاذ می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این میان مهم‌ترین آماری که در این کمیته بر روی آن کار می‌شود، آمار مربوط به مدارس است که این آمار از مدارس به هسته‌ها و از هسته‌ها به مراکز ارسال شده و اگر این آمار ذره‌ای خدشه داشته باشد تصمیماتی اخذ می‌شود که ممکن است پیامدهای سوء اجتماعی داشته باشد و کار را دو چندان کند و از این رو همکاران در مدارس باید نسبت به ارسال دقیق آمار و اطلاعات توجه داشته باشند و با تحلیل صحیح این اطلاعات را در اختیار هسته‌ها قرار دهند.

خالدی با بیان اینکه در رویکرد جدید وزارتخانه هسته‌ها در مهم‌ترین بخش سلسه مراتب مشاوره‌ای قرار گرفته‌اند، گفت: هسته‌ها باید ارتباط به شدت تنگاتنگی با معلمین داشته باشند و مدیران نیز باید در جلسات خود حداقل 10 دقیقه فرصت برای مشاوران در نظر بگیرند تا آنها در این فرصت به بیان نکات مشاوره‌ای جدید و راه‌های پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی و راه‌های پیشگری صحیح از وقوع آن برای معلمین بپردازند.

وی ادامه داد: مشاوره قلب آموزش پرورش است و یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مقام عالی وزارت آموزش و پرورش این است که نکات مشاوره‌ای باید با علمای حوزه درمیان گذاشته شود و راهکارها از آنان اخذ شود.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نکات عالی در باب تعلیم و تربیت در آموزه‌های اسلامی داریم، اظهار داشت: کمیته‌ای تشکیل شده است که تمام روایات و احادیث را در این زمینه جمع آوری کند و ما باید در مشاوره تمام تلاشمان رابه کارگیریم تا مشاوره را بومی انجام دهیم.

خالدی ادامه داد: اگر قرار است در آموزش و پرورش، آموزش برمبنای پرورش شکل گیرد، باید سه کار را انجام دهیم، یک آن عاملی که به تربیت ضربه می‌زند را بیابیم، واکسن آن را تولید کنیم و اگر کسی بازهم دچار مشکل شد تحلیل کنیم که چه راهکاری برای درمان آن باید به کار گیریم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه مشاوران در نظام آموزش و پرورش پرداخت و گفت: یک مشاور می‌تواند به اندازه 40 نفر در کمترین مدت روی دانش آموز اثر گذارد و در حقیقت مشاور قلب تپنده آموزش و پرورش است و از این نظر باید قدر و جایگاه خودمان را بدانیم و به همان اندازه برای تعالی و رشد آن تلاش کنیم.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مشاوران ما خودشان به این باور رسیده باشند که فرد ایرانی دارای ملیت ایرانی، هویت ایرانی و از این دو بالاتر هویت اسلامی است باید بپذیریم که روش‌ها و فرآیند مشاوره‌ای ما باید متکی بر این دو هویت باشد.

خالدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما و از آن مهم‌تر مشاوره ما باید بومی شود  و نخستین قدم برای رسیدن به این موضوع طرح آزمون‌های مشاوره‌ای است که این نرم افزارها مبتنی بر بومی سازی تولید شده است و امیدواریم با همت همه مشاوران و بهره گیری از اساتید و علمای حوزه علمیه بتوانیم هرچه زودتر این علم را بومی کنیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول