اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی آذربایجان غربی:

سامانه 148 آماده ارائه مشاوره به مردم است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: سامانه تلفنی 48 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به اقشار مختلف مردم است.

سامانه 148 آماده ارائه مشاوره به مردم است

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هشت نفر کارشناس ارشد در دو شیفت عصر و صبح برای پاسخگویی به مردم آماده هستند تا در زمینه‌های مختلف اطلاعات مورد نیاز خانواده‌ها اعم از زنان مردان، جوانان و ... در اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون اغلب خدمات گیرند‌گان از قشر بانوان بودند گفت: بانوان بیشتر از سایر اقشار جامعه با این خط تلفنی صدای مشاوره تماس گرفته‌اند از این رو به نظر می‌رسد فرهنگ مراجعه به مشاور برای عبور از بحران‌های مختلف زندگی بین بانوان بیش از سایر اقشار جامعه نهادینه شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های فصلی که انجام  شده است این نتیجه به دست آمد که مقطع تحصیلات اغلب تماس‌ گیرنده‌ها دیپلم یا پیش‌دانشگاهی است همچنین بیشتر تماس‌گیرنده‌ها در مقطع سنی بین 20 تا 30 سال قرار دارند و عده زیادی از تماس گیرنده‌ها  ازدواج کرده‌اند.

محمدپوری هدف از راه‌اندازی این سامانه تلفنی پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای مردم دانست و گفت: پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای مردم در زمینه‌های مختلف اعم از فردی، خانوادگی، زناشویی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مراکز مشاوره و ایجاد این سامانه تلفنی است لذا امیدواریم همه اهداف ترسیم شده یکی پس از دیگری محقق شود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: چنانچه مراجعه به مشاور هنگام بروز مشکلات حتی هنگام تصمیم‌گیری برای امور مختلف زندگی در جامعه ما نهادینه شود بسیاری از چالش‌ها و مشکلات موجود رفع شده و سطح سلامت روان جامعه به اندازه قابل توجهی ارتقا پیدا می‌‌کند.

این مسئول بیان کرد: دستیابی به تکنولوژی موجب بروز پدیده‌های مختلفی مانند گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی همچنین افزایش جمعیت می‌گردد لذا این قبیل تحولات در ساختار اقتصادی، در مردم نیز تحولاتی نیز گاه مخرب ایجاد می‌کند بر این اساس راه‌اندازی مراکز مشاوره حضوری و تلفنی احساس نیاز می‌شد که بهزیستی در این راستا گام‌های بلندی برداشته است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول